ŻABKI

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

UWAGA WAŻNA WIADOMOŚĆ

Przypominamy, aby dzieci wracające w poniedziałek do przedszkola przyniosły ze sobą karty pracy cz.3 i 4

Informujemy również, że od poniedziałku 19.04.2021 r. można odbierać Diagnozy gotowości szkolnej . Prosimy w szatni zgłosić chęć odbioru – zejdzie nauczyciel i wyda dokument. Dokument mogą odebrać tylko Rodzice dziecka.

Do zobaczenia wkrótce 🙂

p.Marta i p. Dorota

28.04.2021 Teatr Mały

Scenografia do przedstawienia „W Brudasowie”

Dzisiejsze wyjście do Teatru Małego

Jak wygląda nasza planeta? Zajęcia plastyczne

Wspomaganie rozwoju – percepcja wzrokowa
Wydrukuj kartę i dorysuj brakujące elementy ( można samodzielnie stworzyć kartę pracę według własnego pomysłu). Powodzenia !

Język angielski

Zapraszam na stronę Specjaliści do zakładki Zabawy logopedyczne – są tam umieszczane zadania z logopedii dla dzieci zakwalifikowanych na grupową terapię logopedyczną

Wspomaganie rozwoju

Wspomaganie rozwoju

Wspomaganie rozwoju – ćwiczenia słuchowe

Wspomaganie rozwoju – umiejętności matematyczne; przeliczanie elementów, dodawanie i odejmowanie.

Gra POWROTY PTAKÓW

GRA Z NIESPODZIANKĄ

Zadanie na popołudnie – zbuduj z klocków LEGO literę J. Wzór masz podany poniżej, czy masz pomysł jak zbudować inne znane Ci litery z klocków LEGO? Zrób zdjęcie i koniecznie wyślij do nas 🙂

Jak dobrze znasz samogłoski? Lubisz grać w memory? Zapraszam do edukacyjnej gry w memory na wordwall, przeczytaj i rozpoznaj samogłoskę https://wordwall.net/resource/13506202 Miłej zabawy!

WSPOMAGANIE ROZWOJU – PERCEPCJA WZROKOWA

PTAKI GRA MEMORY

PTAKI GRA MEMMORY

Zdrowych, wesołych rodzinnych świąt wielkanocnych dla Państwa i dzieci życzą p. Marta, Dorota i Małgosia

Zadania z logopedii dla dzieci zakwalifikowanych na grupową terapię logopedyczną (poniedziałek) znajdują się na stronie przedszkola w zakładce SPECJALIŚCI w dziale ZABAWY LOGOPEDYCZNE . ZAPRASZAM LOGOPEDA

Dla chętnych dzieci dodatkowe karty pracy oraz kolorowanki zwalczające nudę 🙂

Zadania dla ŻABEK na czwartek (1.04)

Zadania dla ŻABEK na środę (31.03)

Zadania dla ŻABEK na wtorek (30.03)

Zadania dla ŻABEK na poniedziałek (29.03)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

FILM EDUKACYJNY
Źródło: https://ponadwszystko.com./mam-autyzm-co-dalej/

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Źródło: https://ponadwszystko.com./mam-autyzm-co-dalej/

Piosenka z okazji Światowego Dnia Autyzmu – Marii Zofii Tomaszewskiej. Miłej zabawy!

Film Autyzm https://fb.watch/4BKpMexVof

Informujemy rodziców dzieci 7 – letnich, tj. urodzonych w roku 2014, o trwającym w dniach 08 – 26.02.2021 naborze do klas I.

REKRUTACJA DO KLAS PIERWSZYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2021/2022

Szanowni Państwo 8 lutego 2021 r.rozpoczęły się zapisy uczniów do klas pierwszych na rok szkolny 2021/2022. Szczegóły znajdą Państwo na stronie: https://www.oswiata.tychy.pl/zakładka Rekrutacje lubhttps://sp-tychy.nabory.pl/

ZAPISY DO SZKÓŁ trwają od 8 do26 lutego 2021 r.

Aby zapisać dziecko do szkoły podstawowej, w obwodzie której mieszka, wystarczy wypełnić elektroniczny formularz ZGŁOSZENIA dostępny na stronie https://sp-tychy.nabory.pl/ a następnie wydrukować,podpisać i złożyć formularz w sekretariacie szkoły obwodowej. Dziecko nie musi spełniać żadnych kryteriów, do szkoły obwodowej będzie przyjęte z urzędu.

NABÓR DO SZKÓŁ SPOZA OBWODU

Przy zapisach do szkoły podstawowej obowiązuje rejonizacja, co oznacza, że szkoły podstawowe przyjmują dzieci zamieszkujące w ich obwodzie. Istnieje jednak możliwość zapisania dziecka do szkoły pozaobwodowej, w przypadku gdy starsze rodzeństwo już do niej uczęszcza, bądź wyrazicie Państwo chęć zapisania dziecka do klasy I następujących szkół:

  • Sportowa Szkoła Podstawowa nr 19 im. Mikołaja Kopernika w Tychach – oddziały usportowione
  • Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia w Zespole Szkół Muzycznych w Tychach

Warunkiem koniecznym do przyjęcia dziecka do ww. szkół jest uzyskanie pozytywnego wyniku próby sprawnościowej fizycznej i/lub uzdolnień muzycznych.

Aby zapisać dziecko do szkoły spoza obwodu należy w terminie od8-26 lutego 2021 r. wypełnić elektroniczny formularz WNIOSKU, wydrukować formularz i złożyć w sekretariacie szkoły wpisanej na pierwszym miejscu.

We wniosku można wskazać od 1 do 3 szkół, w kolejności zgodnej z preferencjami. Przyjęcie dziecka do wybranej szkoły spoza obwodu będzie uzależnione od liczby wolnych miejsc w tej szkole oraz spełniania przez dziecko kryterium rekrutacji.

Kryterium zgodnie z  Uchwałą nr XLIV/723/18 Rady Miasta Tychy z dnia 25 stycznia 2018 r.Liczba punktów
Kandydat, którego rodzeństwo uczęszcza do szkoły / oddziału przedszkolnego / przedszkola w zespole10 pkt

Należy pamiętać, że złożenie wniosku nie gwarantuje przyjęcia dziecka do wybranej szkoły.

W przypadku chęci zapisania dziecka do szkoły podstawowej, w której dziecko dotychczas uczęszczało do oddziału przedszkolnego lub przedszkola w zespole szkolno-przedszkolnym należy wypełnić i złożyć w sekretariacie tej szkoły podstawowej WNIOSEK.

Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych 22.03.2021r. do godz. 10:00

Po ogłoszeniu list kandydatów zakwalifikowanych Rodzice/Opiekunowie prawni kandydata zakwalifikowanego do przyjęcia do szkoły  podstawowej potwierdzają w szkole wolę uczęszczania w terminie do24.03.2021r. do godz. 15:00.

Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych zostaną podane do publicznej wiadomości w dniu 25.03.2021 r. do godz. 10:00

W przypadku nie zakwalifikowania się dziecka do żadnej z wybranych szkół, należy zalogować się ponownie do systemu, wydrukować ZGŁOSZENIE do szkoły obwodowej i niezwłocznie złożyć go w sekretariacie tej szkoły, gdzie dziecko objęte obowiązkiem szkolnym ma zagwarantowane miejsce. 

image description
image description

#LekcjaHIGIENY #wirusoochrona 24.02.2021

Żabki poznały rolę zdrowej żywności oraz ruchu w utrzymaniu zdrowia i ochronie przeciw chorobom

#LekcjaHIGIENY #wirusoochrona zdrowa żywność

#LekcjaHIGIENY #wirusoochrona 19.02.2021

W ramach współpracy z Sanepidem w Katowicach, przeprowadziliśmy w grupie „Żabki” pogadanki na temat higieny oraz właściwego postępowania w okresie pandemii koronawirusa. Dzieci dowiedziały się jak ważne jest mycie rąk, kiedy i jak często należy myć ręce. Przeprowadziliśmy eksperyment z maseczką – dzieci zobaczyły jak ważne jest noszenie odpowiedniej maseczki. Omówiono rolę dystansu społecznego oraz unikania skupisk ludzkich, w celu zapobieżenia rozprzestrzeniania się wirusów i bakterii. Poruszono również zagadnienie szczepionek i ich roli w ochronie zdrowia. Na koniec dzieci pokolorowały kolorowankę dostarczoną wraz z materiałami z Sanepidu oraz dostały zadanie wytłumaczenia Rodzicom w domu co przedstawiają obrazki w kolorowance.

Lekcja HIGIENY, #wirusoochrona
Lekcja HIGIENY, #wirusoochrona
#Lekcja HIGIENY, #wirusoochrona
Lekcja HIGIENY, #wirusoochrona

Nauka kształtu figur – czyli geometria na wesoło w Żabkach – zabawa i nauka z matą do kodowania

Dzieciaki jako figury geometryczne…

Uczymy się o naszym mieście z Ozobotem i Genibotem

Dzień pizzy był dla nas okazją do rozmowy o zdrowym żywieniu

Nasze zimowe zabawy na śniegu

Uczestnicy i laureaci międzygrupowego konkursu rodzinnego na „Rzeźbę ze śniegu”. Rodzicom dziękujemy za zaangażowanie, a zwycięzcom jeszcze raz gratulujemy.

Wspomnienia z balu

Dzień Babci i Dziadka to święto, o którym pamięta każdy wnuk. Dzieci z naszej grupy też pamiętały i dlatego przygotowały małą niespodziankę. Z naszej strony składamy wszystkim seniorom serdeczne życzenia – nauczycielki grupy: Marta, Małgosia i Dorota.

UWAGA KONKURS

Wreszcie spadł śnieg, dlatego zapraszamy Was do konkursu na rzeźbę ze śniegu. Może to być bałwan lub coś innego, co Wam w duszy gra. Konkurs skierowany jest do wszystkich dzieci. Termin składania prac: 05.02.2021 (chyba, że śnieg stopnieje wcześniej )

Co należy zrobić?

  1.  Zabrać mamę i tatę na zimowy spacer (czym prędzej, bo nie wiadomo jak długo śnieg się utrzyma)
  2. Zrobić rzeźbę ze śniegu (bałwana, misia, kota, psa czy inne stworzenie choćby nawet „nie z tej ziemi”)
  3. Sfotografować dziecko wraz z rzeźbą
  4. Wydrukować zdjęcie, podpisać na odwrocie (imię i nazwisko dziecka oraz grupa) i dostarczyć do przedszkola do pani Marty, Iwonki lub Danusi
  5. Czekać na ogłoszenie wyników

Na zwycięzców czekają nagrody

Zapraszamy wszystkie dzieci z grupy „Żabki” na grupowy BAL PRZEBIERAŃCÓW. Bal odbędzie się 22.01.2021r. Prosimy, aby dzieci przyszły już przebrane w odpowiedni strój do przedszkola. Ubranie na zmianę można zostawić w szatni. Dziękujemy

UWAGA BAL KARNAWAŁOWY

Informujemy, ze w dniu 22 stycznia 2021 r. odbędzie się Bal Karnawałowy dla dzieci. Będzie miał nieco inną formę niż dotychczas, ponieważ nie będzie wspólnych zabaw wszystkich przedszkolaków na holu z wodzirejem. Każda z grup będzie się bawiła w swojej sali przy muzyce przygotowanej przez nauczycielki, odbędą się również konkursy i różnorodne zabawy. Podczas balu dzieci będą miały wykonywane zdjęcia (przy zachowaniu reżimu sanitarnego, co zostało uzgodnione z firmą fotograficzną). Koszt zdjęć będzie wynosił 39,00 zł. Zdjęcia będą wykonywane na ryzyko fotografa i Rodzic decyduje o ich zakupie. W przypadku rodzeństw uczęszczających do przedszkola istnieje możliwość zrobienia dla tych dzieci zdjęcia wspólnego, jednak prosimy o tym poinformować wychowawców lub Panie dyżurujące na szatni aby przekazały taką informację do grupy.

INFORMACJA DOTYCZĄCA MOŻLIWOŚCI UZYSKANIA WSPARCIA I POMOCY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
W TRAKCIE FERII ZIMOWYCH

W trakcie trwania ferii zimowych czynna jest Poradnia  Psychologiczno – Pedagogiczna w Tychach przy ul. Andersa 16, do której można zgłaszać się pod numerem telefonu 32 227 23 92 lub 513 032 811 w godzinach pracy sekretariatu (7.30-15.30). Dodatkowo na okres ferii uruchomiony został przez Poradnię telefon alarmowy 513 032 812 dedykowany do kontaktu z psychologiem lub pedagogiem, umożliwiający uzyskanie szybkiej porady.

Ponadto istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnego Telefonu Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży 116 111 oraz telefonu dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci 800 100 100.  

Nauka liter w grupie „Żabki” – nauka nie musi być nudna!
„Żabki” poznają Tychy. Kodowanie nazwy Tychy z Ozobotem

W piątek dzieci miały okazję przypomnieć sobie zwyczaje świąteczne. Potem wszyscy razem zasiedliśmy przy uroczystym stole, a na koniec dzieci zobaczyły teatrzyk w wykonaniu nauczycielek z naszego przedszkola.

18 grudnia w naszym przedszkolu odbędzie się uroczysty obiad świąteczny.
Prosimy aby dzieci miały w tym dniu odświętny ubiór, mogą także przynieść opłatek.

Żabki odwiedził dzisiaj Mikołaj – wszystkie buzie uśmiechnięte

Spotkanie z Górnikiem – czyli obchody Barbórki w naszej grupie

Wirtualne spotkanie z Górnikiem

Nauka kodowania i zabawa z nowym pomocnikiem – Genibot w naszej grupie

Nauka przez zabawę – Genibot

Udział w ogólnopolskiej Akcji BohaterOn – dzieci zapoznały się z przyczynami i skutkami wybuchu Powstania Warszawskiego. Dowiedziały się jaką rolę pełniły w Powstaniu dzieci. Wykonały plakat dla Powstańców.

Poznajemy Historię Polski – Powstanie Warszawskie

Dzień Misia

Święto Niepodległości w Żabkach

Zakodowana Polska z Ozobotem
Kodowanie na macie – flaga Polski

Realizacja programu „Idź Ty lepiej Koziołeczku szukać swego Pacanowa”

Poznajemy Centrum Bajek w Pacanowie

Domowe Przedszkole

Dzień dobry kochane dzieciaczki, witamy Was ponownie w Domowym Przedszkolu, przez kilka kolejnych dni będziemy mogli się kontaktować ze sobą tylko elektronicznie. Ale nie martwcie się niedługo znowu się zobaczymy. Życzymy Wam i Waszym rodzinom dużo zdrówka i uśmiechu – pani Marta, Dorota i Małgosia

Zadania na poniedziałek 19.10.2020

W pliku znajdują się zadania na poniedziałek.

Do zobaczenia jutro rano w przedszkolu …p. Dorota

Zadanie na piątek 16.10.2020

  1. Demonstracja sposobu pisania cyfry 4.

Rodzic pokazuje sposób pisania cyfry 4. Dzieci mówią do czego cyfra 4 jest podobna. Następnie piszą cyfrę 4 palcem w powietrzu, na dywa­nie, na plecach rodzica.

Rodzic przygotowuje kartkę A4 z napisaną cyfrą 4. Zadaniem dziecka jest stworzyć z tej cyfry obrazek. Zdjęcie pracy prosimy wysłać na adres mailowy żabek zabkip10@interia.pl

2. Przedstawienie liczby 4 w aspekcie kardynalnym

Środki dydaktyczne: sylwety 4 kotów, sylwety 4 my­szek (odręcznie narysowane przez rodzica lub dziecko)

„Koty” – słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.

Cztery koty myszki łapały,

Trzy były duże, a jeden mały.

Cztery koty sprytne są,

Wszystkie myszki złapać chcą.

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza.

  • Kto jest bohaterem wiersza?
  • Co robiły koty?
  • Ile było kotów?
  • Czy wszystkie koty były jednakowej wielkości?
  • Jakie były koty?
  • Ile myszek chciały złapać?
  • Ile łapek ma każdy kotek?
  • Gdyby każdy kot złapał jedną myszkę, to ile myszek miałyby koty? (połącze­nie w pary kotów z myszami).

Dzieci przeliczają wszystkie koty, klaszczą 4 razy w dłonie, tupią prawą nogą 4 razy, tupią lewą nogą 4 razy

3. Przedstawienie liczby 4 w aspekcie porządkowym.

„Co robią koty?” – słuchanie wiersza A. Olędzkiej.

Pierwszy kotek włazi na płotek.

Kotek drugi myszki gubi.

Kotek trzeci lubi dzieci.

Kotek czwarty jest uparty.

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza.

  • Który kotek właził na płot?
  • Który kotek gubił myszki?
  • Który kotek lubi dzieci?
  • Który kotek jest uparty?

Dzieci przeliczają wszystkie koty używając liczebników porządkowych.

4. Na koniec mam dla was propozycję gimnastyki. Podczas ćwiczeń rodzic powinien asystować dziecku, kontrolując bezpieczeństwo oraz poprawność wykonywanych ćwiczeń.

Forma: Ćwiczenia kształtujące tułów.

Przybory: paczka chusteczek higienicznych

Dzieci biorą 1 paczkę chusteczek higienicznych, następnie wykonują ćwiczenia:

  • rozkrok obunóż, ramiona w bok, w prawej dłoni chusteczki

na 1 – wznos ramion bokiem w górę z jednoczesnym przełożeniem chus­teczek z prawej dłoni do lewej,

na 2 – opust ramion w boki przekazanie chusteczek lewą ręką w dłoń prawo osoby stojącej obok. Powtarzamy 8 razy, a następnie zmieniamy kieru­nek przekazywania chusteczek,

  • rozkrok obunóż, przekładamy chusteczki z ręki do ręki z przodu i z tył na wysokości bioder, powtarzamy po 8 razy. Następnie zmieniamy kierunek prze­kazywania chusteczek.
  • Rodzic ustawia się za dzieckiem, dziecko  trzyma chusteczki  w dłoniach,

na 1 – skłon tułowie w przód z jednoczesnym położeniem chusteczek jak najdalej między nogami kierunku rodzica stojącego z tyłu, na 2 – zabieramy chusteczki i wy­konujemy wyprost tułowia, ćwiczenie powtarzamy 6 razy.

  • leżenie przodem, ręce na karku, czoło oparte na paczce chusteczek, na ha­sło „pokaż łokcie” dzieci unoszą łokcie w górę, na hasło „schowaj łokcie” opuszczają łokcie na podłogę i odpoczywają
  • dzieci siadają w siadzie o nogach ugiętych, przed stopami leżą chusteczki, palce stóp oparte są na chusteczkach,

rysujemy kółka na podłodze stopami 6 powtórzeń w prawą stronę, 6 w lewą

przesuwamy stopami chusteczki najpierw w prawą stronę i pobieramy chus­teczki z lewej strony, ćwiczenie powtarzamy 6 razy i zmieniamy kierunek prze­kazywania chusteczek,

  • Ćwiczenie oddechowe:

W marszu po obwodzie koła wykonujemy wdech z jednoczesnym wznosem ra­mion bokiem w górę i wydech z jednoczesnym opustem ramion bokiem w dół, powtarzamy 6 razy.

15 października obchodzimy Światowy Dzień Mycia Rąk. Z tej okazji mam dla was piosenkę (źródło: Miesięcznik Bliżej Przedszkola)

https://www.facebook.com/blizejprzedszkola/videos/760552537828706

Drodzy Rodzice ! Materiały do logopedii znajdziecie w zakładce Dzieci się nudzą – Zabawy logopedyczne. Będą to ćwiczenia i zadania dla dzieci uczestniczących w grupowej terapii logopedycznej. Do zobaczenia wkrótce w Przedszkolu. – p. Dorota

Konkurs na projekt lizaka!

Chętne dzieci zapraszam do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie plastycznym „Mój wymarzony Lizak”. Projekt lizaka należy przynieść po powrocie do zajęć stacjonarnych. Najlepsze prace zostaną zakwalifikowane do wysłania do organizatora Konkursu czyli Muzeum LIZAKA.

Praca może być wykonana w dowolnej technice płaskiej – rysowanie, malowanie, wyklejanie (z wyjątkiem technik nietrwałych oraz komputerowych i przestrzennych) w formacie A4.

Rodzice dzieci zakwalifikowanych do wysłania prac, zostaną poproszeni o podpisanie zgody na wysyłkę. Pozostałe dzieci dostaną słodki upominek !

Zachęcam do udziału u wymyślania słodkich lizaków! p.Dorota

Zadanie na czwartek 15.10.2020.

Ilustracja do opowiadania dla dzieci: Co widzisz na obrazku?

Zadania są w pliku:

Piosenka o listonoszu do zabawy i śpiewania:

Dla chętnych – obrazek do pokolorowania, memory z listonoszem , atrybuty listonosza do ćwiczeń słuchu fonematycznego – do wyodrębniania pierwszej i ostatniej głoski

Kartki do zabawy ruchowej – do samodzielnego wydruku:

Zadanie na środę 14.10.2020

  1. „Urodzinowe życzenia” – słuchanie opowiadania B. Koronkiewicz. (źródło: Wydawnictwo Podręcznikarnia, „Razem uczymy się”)

Pewnego dnia, kiedy Zosia wracała z mamą ze szkoły i przechodziły obok pocz­ty, mama powiedziała:

Wiesz Zosiu, za kilka dni będą urodziny cioci Kasi. Pomyślałam sobie, że sko­ro już umiesz pisać, to mogłabyś zrobić cioci niespodziankę i wysłać jej kartkę z życzeniami.

A nie możemy zadzwonić do cioci, tak jak rok temu? – spytała Zosia.

Możemy, ale wtedy ciocia nie zobaczy, że umiesz już pisać.

To może pozwolisz mi napisać życzenia na twoim telefonie, chętnie napiszę sms-a – zaproponowała Zosia i już się cieszyła, że przy okazji trochę pobawi się telefonem mamy. Ale mamie ten pomysł nie bardzo się spodobał:

Myślę, córciu, że sms-y są dobre na inne okazje. Są to krótkie wiadomości, które szybko chcesz komuś przekazać i na pewno jest to forma bardzo przydat­na oraz miła. Ale sms-em nie pokażesz cioci, jak ładnie piszesz. A na kartce możesz jeszcze coś narysować, na przykład kwiatki.

I kotka, bo ciocia przecież bardzo lubi kotki – podchwyciła pomysł Zosia.

Świetnie – ucieszyła się mama.

Po obiedzie Zosia narysowała piękną kartkę dla cioci. Był tam wazon z kwiata­mi, pudełko zawiązane wstążeczką i szary kotek, którego aż chciało się pogła­skać. A obok życzenia: ,,Kochanej Cioci z okazji urodzin zdrowia, uśmiechu i wszystkiego najlepszego życzy Zosia”. Mama pomogła Zosi włożyć kartkę do koperty i pokazała, jak zakleić kopertę.

Następnego dnia, wracając ze szkoły Zosia z mamą zaszły na pocztę, kupiły znaczek, który Zosia nakleiła na kopertę, a następnie dziewczynka wrzuciła list do skrzynki pocztowej.

Za kilka dni zadzwoniła ciocia Kasia i poprosiła Zosię do telefonu.

Zosieńko – zawołała uradowanym głosem – ależ zrobiłaś mi niespodziankę! Dzisiaj pan listonosz przyniósł mi najwspanialszy prezent urodzinowy. Nie wie­działam, że umiesz tak ładnie pisać i rysować. Od razu widać, że chodzisz już do szkoły i jestem pewna, że dobrze się uczysz. Bardzo Ci dziękuję. Twoją kartkę postawiłam na biurku i będę codziennie na nią patrzeć. Mojemu kotkowi też się podoba…

Zosia porozmawiała jeszcze trochę z ciocią, a kiedy już odłożyła słuchawkę, powiedziała do mamy:

Miałaś rację, mamusiu, sms-a ciocia by nie mogła postawić na biurku.

2. Rozmowa w oparciu o tekst.

  • Obok jakiego budynku przechodziła Zosia wracając z mamą ze szkoły?
  • czym poinformowała Zosię mama i co jej zaproponowała?
  • Jaki pomysł miała Zosia?
  • Co Zosia zrobiła po obiedzie?
  • Co Zosia narysowała na kartce dla cioci?
  • Co Zosia zrobiła z kartką urodzinową dla cioci?
  • Kto przyniósł cioci kartkę od Zosi?
  • W jaki sposób ciocia skontaktowała się z Zosią, aby podziękować jej za kartkę urodzinową?
  • Co ciocia zrobiła z kartką od Zosi?

3. Sposoby przekazywania informacji – swobodne wypowiedzi dzieci.

Dzieci wypowiadają się na temat dawnych i współczesnych sposobów przekazy­wania informacji.

Dawne sposoby – sygnały dymne, przesyłki przewożono dyliżansem, kurier ja­dący konno doręczał listy, listy przenosiły gołębie pocztowe, wiadomość prze­kazywano telegrafem, używano telefonu.

Współczesne sposoby przekazywania informacji – listy przewożone są samo­chodami, pociągami, samolotami, ludzie korzystają z telefonów komórkowych, piszą sms-y, wysyłają maile, komunikator internetowy.

4. Droga listu – układanie historyjki. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania obrazka – nic nie szkodzi. Dziecko może oglądając obrazki opowiedzieć ich kolejność.

Pozdrawiam Was serdecznie p.Marta

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną i wprowadzeniem na terenie całego kraju strefy żółtej wycieczka do Mikołowa została ODWOŁANA.

Bezpieczny Dzień Komputera – prezentacja dla Rodziców:

Piosenka o myciu rąk https://www.facebook.com/163763616822/posts/10158963868136823/

Nasza grupa bierze udział w ogólnopolskim programie „Z kulturą mi do twarzy”

Nauka przez zabawę – uczymy się samogłosek A, a, O, o, I, i, E, e….

Jesienna nauka samogłosek z kasztanami
Uczę się bawiąc i bawię się ucząc…. kasztany i samogłoski ….
Żabki w SDS – Sali Doświadczania Świata
Zabawa w SDS
Zabawy światłem – SDS

Serdecznie zapraszamy na zebranie rodziców, które odbędzie się 05.10.2020 o godz. 16.00. Na zebraniu zostaną przedstawione wyniki obserwacji wstępnej.
W związku z aktualną sytuacją epidemiczną bardzo prosimy o zachowanie reżimu sanitarnego i o wejście na teren przedszkola w maseczce oraz dezynfekcję dłoni. 

Z uwagi na obowiązujące obostrzenia prosimy również, aby na spotkanie nie przyprowadzać dzieci. Obecny może być tylko jeden  rodzic/opiekun.

Jesienny spacer po Tychach :

dav
Spacer po Tychach

Zajęcia z Ozobotami w ramach programu „Przedszkolak koduje w świecie wartości”:

Rysowanie drogi dla Ozobota
kodowanie zachowań Ozobota
Kodowanie drogi Ozobota

Zabawy i nauka z „Magicznym Dywanem” – ulubiona rozrywka dzieci z grupy „Żabki”

Relaks z wodą – Magiczny Dywan
Balony – Magiczny Dywan
Znajdź jeża – Magiczny Dywan
Zabawy ruchowe na hollu
Zabawy „Żabek” na hollu

W zdrowym ciele zdrowy duch – Żabki i zajęcia ruchowe

Pierwsze kroki z kodowaniem, w roli głównej ozoboty

Witamy w nowym roku szkolnym 2020/2021. Zapraszamy na zebranie 3 września 2020r. na godz. 16.30. Wychowawcy grupy Żabki