JAGÓDKI

Szanowni Rodzice!

Bardzo serdecznie dziękujemy Wam za wszystko:
za kolejny rok naszej współpracy w bardzo przyjaznej atmosferze, za pamięć,
za Państwa zawsze uśmiechnięte twarze, za pomoc i zrozumienie.

Zbliżają się wakacje więc życzymy Państwu i naszym „Jagódkom” kochanym,
wypoczynku pełnego słońca i radości, wspaniałych zabaw i ciekawych przygód,
samych miłych chwil i niezapomnianych wakacyjnych wspomnień.

Pozdrawiamy Was wszystkich serdecznie i jeszcze raz za wszystko bardzo dziękujemy!!!

Pani Mariola,  Pani Kasia i Pani Renia

21.06. odbyła się nasza pierwsza Jagódkowa wycieczka 🙂 Byliśmy w Ogrodzie Zoologicznym w Chorzowie.

16.06. dla naszych przedszkolaków była przygotowana niespodzianka – dmuchane zamki 🙂 Jagódki były zachwycone!

Dzień Dziecka w Jagódkach 🙂

WYCIECZKA
W dniu 21.06.2021 r. (tj. poniedziałek) odbędzie się wycieczka autokarowa do Śląskiego Ogrodu Zoologicznego w Chorzowie dla grup: „Biedronki”, „Jagódki”, „Słoneczka”.
Śniadanie tego dnia będzie o godzinie 8.45. Wyjazd z przedszkola o godzinie 9.30. Planowany powrót około godziny 13.30.

Przed wyjazdem, autobusy/bus, zostaną zgłoszone przez placówkę do sprawdzenie przez Policję.
Prosimy nie dawać dzieciom żadnych plecaków, słodyczy itp. Przedszkole zapewni posiłek oraz napoje podczas wycieczki. Rodzice są zobowiązani do wypełnienia „Zgody na wyjazd dziecka na wycieczkę”.
Koszty wyjazdów zostaną sfinalizowane ze Środków Rady Rodziców.

Z okazji ,,Święta Rodziny” Jagódki przygotowały dla swoich Rodziców piękną niespodziankę 🙂
Niespodzianka zostanie przesłana na Państwa adresy mailowe.

Drodzy Rodzice!

Dnia 24.05.2021 tj. poniedziałek planujemy nagrywać przedstawienie z okazji ,,Dnia Rodziny”. Prosimy, aby w tym dniu dzieci ubrane były elegancko.

16.04.
Witamy Was serdecznie! Już dzisiaj piątek, ostatni dzień naszego domowego przedszkola 😊

Rozpocznijmy od zagadki:
„Kto odgadnie, co to jest?
Mieszka tam mama, tata i pies.
Mieszkasz tam ty i brat twój też,
to miejsce dla ciebie ważne jest.” 

Świetnie! To jest dom. Dzisiaj również będziemy rozmawiać o domach.
Najpierw proponujemy Wam zapoznać się z prezentacją na temat domów w różnych częściach świata (źródło). Większość z nich to przykłady domów tradycyjnych. Inne – to współczesne konstrukcje mieszkaniowe, charakterystyczne dla wybranych regionów.

Po obejrzeniu prezentacji porozmawiajcie z dziećmi o tym, czym domy się różnią, czy wszystkie mają okna, drzwi, czy są z cegły, gliny, słomy. Zwróćcie uwagę na różnice i podobieństwa. Oceńcie, który z pokazanych domów jest najbliższy Waszemu, w którym mieszkacie. Następnie zapytajcie się dzieci ,,Co by było, gdyby nie było domów?”.

Teraz przejdźcie do opowiadania ,,My dzieci świata”.
Po zapoznaniu się z opowiadaniem, odpowiedzcie na kilka pytań:
1. O kim było opowiadanie?
2. Czy pamiętacie, skąd dzieci pochodziły? Spróbujcie wymienić wszystkie kraje.

Poznaliście dzieci z różnych krajów, zobaczyliście, w jakich domach mieszkają. Nadeszła pora na ćwiczenie ,,Dzieci świata i ich domy”. Powodzenia!

Przyszedł czas na stworzenie domu! 😊 Zanim zabierzecie się na budowę – możecie obejrzeć krótką bajeczkę o etapach budowania domu.
Zatem, tak jak było w bajeczce – nasz dom będzie składał się z dużego prostokąta jako podstawy; trójkąta jako dachu; drzwi; okien i komina.
Zacznijcie od zgromadzenia sobie wszystkich potrzebnych materiałów: kartki z bloku technicznego (u mnie jest biała, ale Wy wybierzcie sobie taką, jaka Wam się najbardziej podoba); elementy domu (szablon do pobrania poniżej; jeżeli nie macie możliwości wydrukowania – narysujcie potrzebne elementy); kredki; czarny mazak; nożyczki; klej.

Etap 1: wycinamy elementy oraz je kolorujemy
Etap 2: składamy kartę z bloku technicznego na pół – to będzie nasza podstawa domu
Etap 3: przyklejamy wszystkie elementy zgodnie z instrukcją (dodatkowo można dorysować klamkę).
Gotowe! 😉

A na popołudnie mamy dla Was 2 propozycje:
1. Puzzle (źródło)  – wydrukujcie puzzle, poproście rodziców o wycięcie elementów, a następnie ułóżcie je odpowiednio, przyklejcie i pokolorujcie.

2. Film edukacyjny ,,Dzieci z różnych stron świata”.

Do zobaczenia w poniedziałek, miłego weekendu! 😊

15.04.
Dzień dobry Jagódki 😊
Na początku proponujemy Wam rozmowę na temat miejsca Waszego zamieszkania. Jesteśmy ciekawe, czy wiecie, jak nazywa się miasto, w którym mieszkacie oraz czy znacie Wasz adres zamieszkania.
*Warto przy tej rozmowie zwrócić dzieciom uwagę, że znajomość tych informacji jest bardzo ważna, na wypadek zgubienia się. Warto również zaznaczyć, iż nie należy podawać adresu zamieszkania osobom nieznajomym.

A teraz spróbujcie rozwiązać zagadkę:
,,Ma małą główkę,
nóżkę i piętkę.
Drzwi nam otworzy,
gdy są zamknięte.”

Brawo! To klucz. Czy wiecie do czego służy klucz?

Poproście rodziców, aby przygotowali dla Was zbiór różnorodnych kluczy, następnie wspólnie je pooglądajcie- porównajcie wygląd, kolor, wielkość kluczy. Przy okazji spróbujcie określić jakie te klucze są: małe/duże; zimne/ciepłe, stare/nowe; twarde/miękkie, itp.

Następnie wykonajcie zadanie (źródło). Policzcie, ile jest kluczy żółtych, brązowych oraz szarych.

Teraz przejdźmy do bajki o kluczach i o guziku w kieszeni. Posłuchajcie uważnie bajeczki, którą przeczyta Wam rodzic, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
1. Ile występowało kluczy w bajce?
2. Gdzie mieszkały klucze?
3. Dlaczego klucze lubiły być spięte wspólną obręczą?
4. Jak klucze czuły się w kieszeni, w której mieszkały?
5. Kto pewnego ranka pojawił się w kieszeni?
6. Dlaczego guzik znalazł się w kieszeni?
7. Jak klucze zareagowały na niezapowiedzianego gościa? Jak poczuł się guzik?
8. Czego pilnuje guzik?
9. Czym zajmują się klucze?
10. Jakie podobieństwo odkryły klucze wraz z guzikiem?
11. Jak zakończyła się ta historia?

*jeżeli pojawi się trudność z odpowiedzią na jakieś pytanie, przeczytajcie dany fragment bajeczki, w którym zawarta jest odpowiedź bądź przeczytajcie całe opowiadanie jeszcze raz.

Jako ostatnią rzecz na dziś proponujemy ćwiczenie grafomotoryczne (źródło).

A po południu mamy dla Was 2 propozycje:
1. Możecie wspólnie zobaczyć bajeczkę o zgubionych kluczach bądź wysłuchać bajeczki o pewnym kluczu.
2. Możecie wydrukować szablon klucza (źródło) i pokolorować albo pomalować go w dowolny sposób bądź wykleić go plasteliną albo bibułą. 

Trzymajcie się zdrowo, do jutra! 😉

Język angielski

14.04.
Witamy Was serdecznie!
Rozpocznijmy od zagadki 😉 
Bywa przy domu, czy wiecie co takiego?
Rosną w nim: marchew, pietruszka i dużo zielonego.

Tak! To ogródek. Naszym dzisiejszym tematem będzie właśnie ogródek.

Na początku w ramach wprowadzenia posłuchajcie piosenki ,,W naszym ogródeczku”.
Z piosenki dowiedzieliśmy się, że po wcześniejszym uporządkowaniu oraz zrobieniu grządek można w ogródku posadzić nasiona. A jakie to mogą być nasionka? Przeróżne! Kwiatów, ziół, warzyw czy owoców. Jednak, aby roślina mogła wyrosnąć potrzebuje 2 niezbędnych elementów. Jakich? Jestem pewna, że dobrze znacie odpowiedź, bo rozmawialiśmy o tym
w przedszkolu. Zatem jest to woda i światło 😊
Skoro to już mamy powtórzone, przejdźmy dalej. Przeczytajcie wspólnie z rodzicami wierszyk:
,,A w tym naszym ogródeczku” (sł. Maria Tomaszewska)

A w tym naszym ogródeczku kopaliśmy po troszeczku,
kopaliśmy sobie żwawo, jeden w lewo, drugi w prawo.

A w tym naszym ogródeczku zasialiśmy po troszeczku:
trochę marchwi i sałatki, na klombikach śliczne kwiatki.

Teraz w naszym ogródeczku jest wszystkiego po troszeczku
Są warzywa, a kwiateczki wznoszą w górę swe główeczki.

Nazrywamy kwiatków żwawo, Adaś w lewo, a ja w prawo
Co dzień z mego ogródeczka świeże kwiaty ma mateczka.

Następnie spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:
– co dzieci robiły w ogródeczku?
– co zostało zasiane w ogródku?
– co wznosi w górę swoją główkę?
– dla kogo co dzień dzieci zrywają kwiatki?

Teraz spróbujcie zilustrować treść wierszyka ruchem:

A w tym naszym ogródeczku kopaliśmy po troszeczku,
kopaliśmy sobie żwawo, jeden w lewo, drugi w prawo.
(naśladowanie kopania)

A w tym naszym ogródeczku zasialiśmy po troszeczku:
trochę marchwi i sałatki, na klombikach śliczne kwiatki.
(naśladowanie siania)

Teraz w naszym ogródeczku jest wszystkiego po troszeczku
Są warzywa, a kwiateczki wznoszą w górę swe główeczki
(naśladowanie wznoszących się ku górze kwiatów)

Nazrywamy kwiatków żwawo, Adaś w lewo, a ja w prawo.
Co dzień z mego ogródeczka świeże kwiaty ma mateczka.
(naśladowanie zrywania kwiatów i tworzenia bukietu).

Jagódki czy jesteście gotowi, aby założyć własne ogródeczki? 😊
Proponujemy, abyście zamienili się w ogrodników i założyli w domu hodowlę fasoli.
Ale zanim to, rozwiążcie zadanie (źródło). Spróbujcie na podstawie ilustracji omówić etapy wzrostu fasoli (najlepiej, gdy karta pracy będzie wydrukowana, wtedy można wyciąć elementy i ułożyć z nich historyjkę obrazkową).

Następnie przygotujcie wszystkie potrzebne składniki do założenia hodowli fasoli:

Co jest potrzebne?
– nasiona fasoli (najlepsza jest fasola „Jaś”, gdyż nasiona są duże i dobrze widoczne są ich wszystkie części oraz zmiany w nich zachodzące, jednakże inne odmiany są również dobre),
– słoik,
– podstawka pod słoik (miseczka, talerzyk),
– gaza,
– gumka recepturka.

Co zrobić?
1. Gazę złożoną 2-krotnie naciągnąć na słoik i przymocować ją za pomocą gumki.
2. Palcem wcisnąć gazę do środka słoika, tak, aby powstał dołek, w którym należy umieścić nasiona (nadmiar gazy można odciąć).
3. Do słoika wlać wodę (tyle, aby nasiona były w niej zanurzone).
* Gaza nasiąka wodą i za jej pośrednictwem woda spływa do spodeczka. Z tego względu należy kilka razy dziennie uzupełniać wodę w słoiku, aby zapewnić nasionom ciągły dostęp wilgoci. Gdy pojawią się korzenie nie będzie konieczne tak częste uzupełnianie wody.
4. Obserwować fasolkę (możecie założyć dziennik obserwacji hodowli fasoli i rysować na kartce etapy wzrostu Waszej fasolki)
5. Po ok.10 dniach można przesadzić fasolkę do ziemi bądź zakończyć hodowlę.

Życzymy wspaniałej zabawy i trzymamy kciuki za Was i Wasze hodowle!

A po południu proponujemy zobaczyć Wam bardzo ciekawy film edukacyjny o ogrodzie.

Do jutra! 😊

13.04.
Dzień dobry Jagódki! 😊
Mamy nadzieję, że wczorajsze zadanie domowe odrobione i Wasze pokoje lśnią! 😉

Dzisiaj Kochani zajmiemy się naszymi domami.
Rozpocznijcie od rozmowy na temat tego co to jest dom, spróbujcie stworzyć definicję domu (np: dom to budynek, w którym mieszka rodzina). Opowiedzcie co można robić w domu.
Następnie na podstawie ilustracji spróbujcie nazwać pomieszczenia w domu oraz określić ich funkcję. Opiszcie co  znajduje się na piętrze, a co na parterze. Później określcie gdzie znajdują się: pokój, kuchnia, sypialnia, łazienka, balkon, ganek, wejście do domu, schody oraz dokąd one prowadzą.

Czas trochę się poruszać. Najpierw pobawcie się w zabawę, którą poznaliście wczoraj ,,z domu na spacer”. Dla przypomnienia – dzieci swobodnie maszerują po pokoju, na hasło „do domu”, zatrzymują się i składają nad głową ręce naśladując daszek. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.
Jako drugą zabawę ruchową proponujemy ,,Mały domek mam”. Jesteśmy ciekawe czy uda Wam się wykonać poszczególne ruchy, gdy tempo znacznie przyspieszy 😉

Przejdźmy teraz do karty pracy (źródło). Z pomocą rodzica spróbujcie nazwać rodzaje domów, następnie połączcie w pary takie same domu oraz otoczcie pętlą dom podobny do tego, w którym mieszkacie.

Przed ostatnią naszą propozycją jest zabawa ,,Co to może być?”. Potrzebne do tego zadania ilustracje dostępne są poniżej (źródło).
Przebieg zabawy:
1. Pokazujemy dzieciom 1 ilustrację prezentującą fragmenty przedmiotów i zadajemy dzieciom pytanie: Co to może być?
2. Następnie pokazujemy pozostałe ilustracje przedstawiające te same przedmioty w całości i prosimy dzieci, aby połączyły fragmenty przedmiotów (z 1 ilustracji) z całymi przedmiotami (z ilustracji 2 i 3) w pary (fotografie drzwi i schodów pozostaną bez pary).
3. Na końcu pytamy dzieci, w jakim pomieszczeniu możemy spotkać wszystkie przedmioty.

A na sam koniec proponujemy zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków. Zamieńcie się w projektantów i stwórzcie różne, ciekawe domy i budynki.
Pochwalcie się efektami Waszej pracy i wyślijcie zdjęcie na naszą jagódkową skrzynkę mailową – chętnie pooglądamy 😉

Natomiast po południu w wolnej chwili zachęcamy do wykonania ćwiczenia (źródło) i narysowania swojego domu:

Pozdrawiamy gorąco, do jutra! 😊

12.04.
Kochane Jagódki!
Witamy Was bardzo serdecznie w nowym tygodniu 😉
Rozpoczynamy kolejny tydzień w naszym domowym przedszkolu. Naszym dzisiejszym tematem jest ,,Mój pokój”.

Na początek proponujemy ćwiczenie ,,Co znajduje się w mieszkaniu?”. Pooglądajcie wspólnie z rodzicami gazetki reklamowe oraz katalogi związane z wyposażeniem i powiedzcie, które rzeczy się Wam podobają, a które nieco mniej i dlaczego.
Następnie zamieńcie się w projektantów. Urządźcie pokój dla lalek bądź dla misiów. Jeżeli posiadacie w domu zabawkowe mini mebelki to skorzystajcie z nich podczas urządzania pokoju. Jeżeli nie to wykorzystajcie wcześniej przeglądane katalogi. Powycinajcie potrzebne Wam elementy z gazetek, katalogów i przyklejcie je na kartkę formatu A3 lub A4.

Teraz czas trochę się poruszać. Pobawmy się w zabawę orientacyjno – porządkową ,,Z domu na spacer”. Zabawa polega na tym, że dziecko maszeruje po pokoju, natomiast na hasło: do domu – dzieci zatrzymują się i tworzą z dłoni daszek nad głową. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

Gdy już się pobawicie, spróbujcie na podstawie ilustracji (źródło) odpowiedzieć na te pytania:
Jakie meble znajdują się w pokoju?
Jakie przedmioty, oprócz mebli, są w pokoju?
Co robi chłopiec?
Jak wygląda pokój na górnej ilustracji?
Co zmieniło się na dolnym obrazku?
Kto dba o porządek w pokoju?

Posłuchajcie piosenki o tym, co zrobić, gdy w Waszym pokoju zawita bałagan 😉

Po wysłuchaniu piosenki spróbujcie opisać własnymi słowami Wasz pokój. Opowiedzcie jakie są w nim zabawki, mebelki, firanki itp. oraz czy zachowany jest w nim porządek, czy też nie.

Jako następne ćwiczenie, proponujemy zabawę ruchową ,,w pokoju”. Rodzic wymienia przedmioty, sprzęty, które mogą znajdować się w pokoju, a dzieci swobodnie biegają po pokoju. Jeśli rodzic wymienia nazwę przedmiotu, który nie pasuje do pokoju (umywalka, prysznic, miska, pralka, szafka na buty, garnek), dzieci zatrzymują się i przez chwilę stoją nieruchomo.

A na koniec proponujemy wykonać Wam pracę plastyczną – dywan według Waszego pomysłu 😊
Dziecko wybiera kształt i rozmiar kartki – dywanu (okrągły, prostokątny, kwadratowy, owalny) i ozdabia go gotowymi stemplami lub wykonanymi z korka, marchewki czy ziemniaka.
*można również użyć do stempelkowania własnych paluszków poprzez moczenie ich w farbce.

Dodatkowo mamy dla Was zadanie domowe!
Prosimy, aby każdy z Was rozejrzał się po swoim pokoju i sprawdził czy wszystkie zabawki znajdują się na swoim miejscu. Jeżeli nie, to zadbajcie o to, aby zabawki po skończonej zabawie wróciły na swoją półeczkę.

Życzymy Wam miłego dnia oraz udanych porządków, do jutra! 😉

09.04

Witajcie Jagódki!
Mamy do Was kilka pytań na początek dnia:
-Jaki dzisiaj jest dzień tygodnia?
-Jaką mamy aktualnie porę roku?
-Jak nazywa się aktualny miesiąc, który przeplata trochę zimy trochę lata?
Brawo! Dzisiaj mamy piątej, 9 dzień kwietnia, jest wiosna.
Zaczynamy nasze ostatnie zajęcia przed weekendem.
Posłuchajcie wiersza, który przeczyta Wam Rodzic.
Wy możecie naśladować odgłosy wydawane przez zwierzęta.
Wiersz „Pokłóciły się zwierzęta” Edyta Matlosz
Dnia pewnego na podwórku
pokłóciły się zwierzęta
o to kto ma dłuższą pamięć
i kto dłużej z nich pamięta.
Kura: Koo ko ko ko
Kaczka: Kwaa kwa kwa kwa
Baran: Beee
Świnka: Kwik
Kto z nas dłuższą pamięć ma?
Pies zaszczekał: Hau hau hau
Indyk zagulgotał: Guull
a kot, który ciągle spał
miaukną tylko cicho: miauu.
Nic z tej kłótni nie wynikło o co była awantura,
bo zwierzęta przez dzień cały,
wszystkie pozapominały…

Zapewne pamiętaliście jakie dźwięki wydają zwierzęta z wiejskiego podwórka.
Z wiersza płynie dla nas mądrość taka, że nie powinniśmy tracić czasu
na kłótnie, lepiej w tym czasie zgodnie pobawić się z innymi.
My zatem teraz w ramach zabawy poćwiczymy trochę. Pamiętacie koło fortuny,
którym kręciliśmy w przedszkolu?
Dzisiaj to koło fortuny podpowie nam jakie mamy wykonać ćwiczenia.
Znajdźcie sobie trochę wolnego miejsca, upewnijcie się, że nic nie stanowi
dla Was przeszkody podczas gimnastyki.

Po wiosennej gimnastyce zapraszamy Was z kartką papieru i czymś do rysowania.
Proponujemy Wam dzisiaj rysowany wierszyk – świnka.
Pozwoli on nam w prosty sposób narysować to sympatyczne zwierzątko.

Czy Wasze świnki już są gotowe? Czekamy na ich zdjęcia na naszej poczcie.
Teraz czas na zabawę „Prawda czy fałsz?””.
Jeśli zdanie będzie prawdziwe – klaszczemy, jeśli jest nieprawdziwe – tupiemy.
-Świnki są niebieskie.    (tupiemy)
-Krowy dają mleko.        (klaszczemy)
-Konie nie mają ogonów.
-Kury znoszą jajka.
-Małe koniki to źrebaki.
-Dzięki owcom mamy wełnę.
-Indyki pasą się na pastwiskach.
-Świnki muczą.
-Małe świnki to prosiaczki.
Brawo dla Was!

Na koniec proponujemy jeszcze jedno ćwiczenie, gdzie postaramy się
znaleźć pary zwierząt.

Dziękujemy Wam bardzo za cały wspólny tydzień.
Życzymy miłego weekendu! Do poniedziałku!

08.04

Witamy Was wszystkich bardzo serdecznie!
Jagódki, czy wiecie, jaki jest dzisiaj dzień tygodnia?
Tak, dzisiaj mamy czwartek.
A jaką mamy porę roku?
Oczywiście wiosnę. Niech Was nie zmyli to, co ostatnio dzieje się w pogodzie.
Czy wiecie jak nazywa się miesiąc, który teraz mamy?
Tak, to kwiecień. Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.
Kilka ostatnich dni pokazało nam, ze kwiecień naprawdę przeplata różne pory roku.
Jagódki, dzisiaj mamy 8 dzień kwietnia i kontynuujemy tematykę zwierząt z wiejskiego podwórka.
Dzisiaj przypomnimy sobie całe rodziny zwierząt.
Zobaczycie, kto w rodzinie zwierząt jest tatą, kto mamą i jak nazywają się dzieci zwierząt.
Obejrzyjcie uważnie film edukacyjny, który będzie zakończony kilkoma zadaniami.

Zapewne świetnie poradziliście sobie z wszystkimi zadaniami.
Zatem teraz w ramach relaksu  proponujemy Wam, abyście wraz z domownikami,
którzy mają wolą chwilkę, zaśpiewali i zatańczyli do piosenki o kaczuszkach.

Kochani,  mamy dla Was dwa zadania utrwalające to, czego dowiedzieliście się
o zwierzętach z wiejskiego podwórka.
Pierwsze zadanie polega na połączeniu w pary zwierząt z 2 obrazków.
Ciekawe, czy odgadniecie, które zwierzątka nie mają pary?
Podzielcie nazwy zwierząt na sylaby.

Brawo, zapewne wspaniale poradziliście sobie z tym zadaniem.
Drugie zadanie pt. „Mama i maleństwo” – to zadanie gdzie otwieracie pudełka
i odgadujecie, jak nazywa się mama i jej maleństwo, których zdjęcie zobaczycie w pudełku.
Brawo Jagódki! To już wszystkie zadania na dzisiaj. Do jutra!

Język angielski

07.04.

Witajcie Kochani!
Dzisiaj na początek proponujemy Wam kilka zagadek słownych.

Szanowni Rodzice, podajemy również adres strony internetowej,
gdzie możecie znaleźć obrazkowe rozwiązania zagadek.

Kiedy pędzę, galopuję, powiew wiatru w nozdrzach czuję.
Jeśli cukru kostkę dasz, miejsce na mym grzbiecie masz.  

Czarne, białe i łaciate, spotkasz je na łące latem,
nikt przed nimi nie ucieka, dać Ci mogą dużo mleka.         

Co to za damy żyją w chlewiku? Grube, różowe, jest ich bez liku.
Małe oczka, krótkie ryjki mają i zawsze chrum, chrum, chrumkają.

Nie na polu, nie pod miedzą, lecz na hali trawkę jedzą.
Wełniane kubraczki mają, wełnę na sweterki dają.

Dumny bardzo jest z ogona, chociaż pawia nie pokona.
Nocuje zawsze w kurniku, rankiem pieje „Kukuryku!”.

Wytworny jest niebywale, czerwone nosi korale.
Gdy na drodze mu ktoś stanie, to usłyszysz … gulgotanie.

Nie czuj przy niej żadnej trwogi, choć kopyta ma i rogi.
Jej braciszka dobrze znasz, to Matołek słynny nasz.

Siedzi na grzędzie w kurniku i nie woła kukuryku.
O pisklęta swoje dba, gdy dasz ziarno, jajo da.

Może być dzika, może też domowa.
Z jej miękkich piórek jest kołdra puchowa.

Brawo dla Was! Zapewne wszystkie zagadki rozwiązaliście bezbłędnie!
Jedna z zagadek dotyczyła naszej dzisiejszej bohaterki – krówki.

Dzięki krowom mamy pyszne mleko, które służy do produkcji kolejnych pysznych
produktów: serów, maślanki, masła, jogurtów itd.
Zobaczcie film edukacyjny pt. „Produkty mleczne”.
Teraz, gdy już tyle wiecie o mleku i przetworach mlecznych – czyli nabiale możecie wykonać kolejne zadanie.

Proponujemy Wam wykonanie krówki z papierowych talerzyków.
Jeden talerzyk to będzie głowa naszej krówki, drugi talerzyk to będzie jej brzuszek
i nogi. Z drugiego talerzyka wystarczy wyciąć małe półkole.
Z półkola, wytnijcie uszy i ogon.
Z czarnego papieru wytnijcie kilka łatek, 2 rogi. Z różowego papieru wytnijcie
owalną mordkę, środki uszu, wymiona.
Flamaster posłuży do namalowania oczu i mordki na różowym owalu.
Tak przygotowane elementy możecie przykleić na kolorowej kartce.
Oto gotowa krówka.

Jeśli macie ochotę przesłać nam zdjęcia swoich krówek (możecie nadać im
imiona), to czekamy na Wasze e-maile na naszej grupowej poczcie.
Pozdrawiamy Was serdecznie! Do jutra!

06,04.

Witamy  Was bardzo serdecznie po Świętach Wielkanocnych!
W tym tygodniu będziemy poznawać zwierzęta z wiejskiej zagrody.
Na początek proponujemy, abyście posłuchali wiersza  Pani Aleksandry Wojtyły
pt: „Wiejskie życie”.

Czy pamiętacie, jakie zwierzęta występowały w wierszu?
Spróbujcie je odnaleźć na ilustracji.

A czy wiecie, jakie odgłosy wydają poszczególne zwierzęta?
Spróbujmy je naśladować w oparciu o bajeczkę pt. „W zagrodzie Małgosi”.
(Rodzic czyta treść bajeczki, a dziecko powtarza i naśladuje odgłosy zwierząt).

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: hau, hau, hau.

Kotek miauczy: miau, miau, miau.

Kura gdacze: kod, ko, da.

Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.

Gąska gęga: gę, gę, gę.

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: be, be, be.

Koza meczy: me, me, me.

Indor gulgocze: gul, gul, gul.

Krowa ryczy: mu, mu, mu.

Konik parska: prr, prr, prr.

A pies warczy: wrr, wrr, wrr.

I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

Brawo dla Was! Ciekawe czy wiecie, po co hodujemy zwierzęta?
Oczywiście dzięki nim mamy wiele pysznych produktów, takich jak mleko, jajka,
a nawet dzięki wiejskim zwierzętom mamy wełnę, z której powstają np. cieple sweterki.
Na koniec proponujemy Wam wykonanie zadania, polegającego na przeglądzie Waszej lodówki.
Zajrzyjcie do niej z Rodzicem i zobaczcie, jakie produkty z lodówki pochodzą od zwierząt.
Rodzice zapewne pomogą Wam rozwiązać zagadkę.

Bawcie się dobrze!
Jutro będziemy robić pracę plastyczną pt. „Krówka”.
Prosimy, abyście na jutro przygotowali sobie kolorową kartkę A4,
dwa okrągłe talerzyki papierowe, klej, nożyczki,
czarny i różowy papier do wycinania, czarny flamaster.
Do jutra!

Szanowni Rodzice i Kochane Jagódki!
Witamy Was serdecznie w domowym przedszkolu 😊
Przez najbliższe dwa tygodnie nauka będzie prowadzona w trybie zdalnym – będziemy mogli się kontaktować ze sobą tylko elektronicznie. Codziennie – chwilkę po 9:00 – na naszej stronie będą zamieszczane zadania i różne propozycje aktywności, które będzie można wykonać w domu, dlatego bardzo serdecznie zachęcamy do dołączenia do nas i skorzystania z naszych propozycji. Zaczynamy!

02.04.
Już dzisiaj piątek! 😊 Zacznijmy również śpiewająco, proponuję wysłuchanie piosenki ,,Zielona wiosna”. Spróbujcie naśladować odgłosy zwierząt, które się pojawią w piosence.

Czas na ostatnie słowa naszej wielkanocnej przywitanki:
Na Wielkanoc czekamy, jak zajączki się witamy! (dzielenie się uśmiechami i kilka podskoków obunóż)
Wielkanocne jajeczka, to kraszanka i pisaneczka. (rysowanie owali w powietrzu)
Bardzo je lubimy, w koszyczku ułożymy (naśladowanie wkładania)
Do koszyczka też dodamy, to co na Wielkanoc mamy.
Więc jajeczko i kiełbaska, trochę szynki no i babka.
Sól by także się przydała, by Wielkanoc smakowała (naśladowanie wkładania).
Teraz kosz na stół stawiamy i dokoła zasiadamy.
Już Wielkanoc mamy! (dzieci siadają).

Jagódki, spróbujcie jeszcze raz powiedzieć cały tekst wielkanocnej powitanki. Czy udało się Wam powtórzyć całą? 😉

Mam dla Was zagadkę (plansza 21) – przyjrzyjcie się ilustracjom i wskażcie z jakim świętem są związane. Z pewnością odpowiedzieliście, że Wielkanoc. Brawo! Dzisiaj w dalszym ciągu rozmawiamy o zbliżających się Świętach. Dzisiaj skupimy się na tradycjach wielkanocnych.

Teraz przypomnijcie sobie opowieść ruchową pt. ,,Świąteczne przygotowania”, którą wykonywaliśmy w poniedziałek:
Zbliżają się święta, idziemy na zakupy, po środki czystości (chód w miejscu). Myjemy okna (koliste ruchy dłońmi we wspięciu na palce). Wycieramy kurze (ruchy dłońmi wokół siebie na wysokości brzucha, ramion), odkurzamy (posuwiste ruchy rąk). Pieczemy ciasto. Wbijamy jajka (klaśnięcia w dłonie), sypiemy mąkę (naśladowanie ruchu sypania i wymawianie: szu, szu, szu), lejemy mleko (naśladowanie ruchu lania i wymawianie: ciur, ciur, ciur), ozdabiamy ciasto lukrem w kolorowe wzorki (rysowanie
w powietrzu linii prostych, falistych, zygzakowatych, owalnych, spiralnych). Świąteczne przygotowania skończone, zmęczeni siadamy.

W oparciu o filmy o wielkanocnych zwyczajach: ,,Poznajemy: WIELKANOCNE ZWYCZAJE”  oraz ,,Zwyczaje Wielkanocne” porozmawiajcie o tradycjach wielkanocnych ogólnopolskich i regionalnych. Rozmawiając o śmigusie – dyngusie jako ludowym zwyczaju polewania wodą w poniedziałek wielkanocny zwróćcie dzieciom uwagę na umiarkowane polewanie, aby nikomu nie sprawić przykrości 😉

Czas na interaktywne zadania:
1) Spróbujcie odnaleźć taki sam wzór na pisklaczku oraz jajku
2) Spróbujcie odgadnąć co to jest
3) Zagrajcie w wielkanocne memory

A na koniec… proponuję wykonać kartkę świąteczną (źródło), którą możecie dowolnie ozdobić i wręczyć najbliższym 😉

A po południu proponuję Wam zapoznanie się z przesłanymi poniżej materiałami z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, który obchodzimy właśnie dzisiaj – 2 kwietnia.

Drodzy Rodzice oraz Kochane Jagódki z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych pragniemy złożyć najserdeczniejsze życzenia, wszelkiej pomyślności, pogody ducha, wielu radosnych spotkań w gronie najbliższych oraz Wesołego Alleluja! 😉

Drodzy Rodzice!
Zadania z logopedii dla dzieci zakwalifikowanych na grupową terapię logopedyczną znajdują się na stronie przedszkola
w zakładce SPECJALIŚCI w dziale ZABAWY LOGOPEDYCZNE .

01.04.
Święta Wielkanocne tuż tuż, zacznijmy więc od tematycznej piosenki. W ramach rozwijania umiejętności zapamiętywania spróbujcie kochani nauczyć się refrenu 😊

Nasze zajęcia – tak jak co dzień – rozpocznijmy od powitalnego wierszyka:
Na Wielkanoc czekamy, jak zajączki się witamy! (dzielenie się uśmiechami i kilka podskoków obunóż)
Wielkanocne jajeczka, to kraszanka i pisaneczka. (rysowanie owali w powietrzu)
Bardzo je lubimy, w koszyczku ułożymy (naśladowanie wkładania)
Do koszyczka też dodamy, to co na Wielkanoc mamy.
Więc jajeczko i kiełbaska, trochę szynki no i babka.
Sól by także się przydała, by Wielkanoc smakowała (naśladowanie wkładania).
Teraz kosz na stół stawiamy i dokoła zasiadamy (dzieci siadają).

Teraz przejdźmy do rozmowy na podstawie zamieszczonej poniżej ilustracji (źródło). Spróbujcie odpowiedzieć na te pytania:
– Popatrzcie na okna, jakie ptaki przelatują, jaka jest pora roku?
– Ile osób siedzi przy stole?
– Kto siedzi przy stole?
– Jak wygląda stół, jaki ma kształt, czym jest przykryty?
– Jakie potrawy znajdują się na stole?
– Jakie wielkanocne potrawy znacie i lubicie?

Następnie posłuchajcie piosenki Patrycji Lipińskiej ,,Wielkanocny stół”. Powiedzcie, jak powinien wyglądać świąteczny stół, co powinno się na nim zjawić, co to znaczy ,,podzielić się jajeczkiem” oraz co możemy zrobić, aby u nas w domu podczas świąt było wyjątkowo i pięknie.

Teraz proponuję zabawę dydaktyczną ,,nasz stół wielkanocny”. Do tej zabawy potrzebne będą: 6 talerzyków, 6 kubeczków/filiżanek oraz 6 wyciętych z papieru jajek (jajka oczywiście mogą być prawdziwe) – poniżej dostępny plik do pobrania szablonu jajek do wycięcia. Gdy wszystko mamy przygotowane można zacząć zabawę.
Prosimy dziecko:
– o policzenie wszystkich talerzyków,
– następnie prosimy, aby przy każdym talerzyku postawiły kubeczek,
– potem prosimy o policzenie wszystkich kubeczków,
– w dalszej kolejności prosimy o położeniu po jednym jajku na każdym talerzyku i policzenie wszystkich jajek,
– na samym końcu pytamy ilu gości moglibyśmy posadzić przy takim stole (liczącym 6 nakryć).
Zabawę można powtórzyć zmieniając liczbę elementów.

Następnie wykonajcie zadanie (źródło) – Waszym zadaniem jest nazwać przedmioty w każdym rzędzie, a następnie ustalić, które z nich nie pasują do pozostałych oraz dokończyć kolorować rząd jajek wg wzoru.

A na koniec zachęcam do wykonania pięknej ozdoby na świąteczny stół ,,Zajączka ze skarpety”.

Po popołudniu proponuję zabawę ruchową kurczęta do koszyczka. Dzieci – kurczęta – rozbiegają się, ale na hasło: kurczęta do koszyczka, dzieci zatrzymują się i kucają.
Zachęcam również do wykonania zadania rozwijającego umiejętności grafomotoryczne (źródło).

Pozdrawiam Was gorąco,
Pani Kasia 😉

31.03.
Rozpocznijmy muzycznie! 😊 Przypomnijcie sobie kochani dwie piosenki, które towarzyszyły nam w poniedziałek i wtorek: ,,Nie śpijcie kiedy wiosna” oraz ,,Maszeruje wiosna”.

Czas na kolejne słowa naszego wielkanocnego przywitania:
Na Wielkanoc czekamy, jak zajączki się witamy! (dzielenie się uśmiechami i kilka podskoków obunóż)
Wielkanocne jajeczka, to kraszanka i pisaneczka. (rysowanie owali w powietrzu)
Bardzo je lubimy, w koszyczku ułożymy (naśladowanie wkładania)
Do koszyczka też dodamy, to co na Wielkanoc mamy.
Więc jajeczko i kiełbaska, trochę szynki no i babka.
Sól by także się przydała, by Wielkanoc smakowała (naśladowanie wkładania, dzieci siadają).

Teraz przejdźmy do opowiadania ,,Małgosia i kurczątka”:
Wszyscy czekali na wiosnę, a tu proszę, raz – dwa i już wiosna. a wiosną jest Wielkanoc. Małgosia już wie, że święta będzie
z rodzicami spędzała u babci i dziadka. i wtedy zawsze coś ciekawego się dzieje. w ubiegłym roku dziadek kupił kozę, bo jej mleko bardzo jest zdrowe. Ale wszyscy mieli kłopot z tą kozą. Chodziła za każdym i skubała za ubranie. Ciekawe co się teraz będzie działo? Może babcia pozwoli ozdabiać kolorowe mazurki? Rozmyślając, Małgosia zasnęła i całą drogę do dziadków przespała
w aucie. a teraz Małgosia wbiega na podwórko: Jakie piękne mlecze, uplotę sobie wianek! – krzyczy. Ale co to? Mlecze tańczą? To kurczątka, a nie kwiatki!

Po wysłuchaniu opowiadania spróbujcie odpowiedzieć na te pytania:
– Gdzie pojechała Małgosia?
– Co Małgosia chciała zrobić z mleczy?
– Czy Małgosia uplotła wianek?
– Jakie zwierzęta były na podwórku?

Teraz zamknijcie oczy i posłuchajcie muzyki poważnej M. Musorgski – „Taniec kurcząt w skorupkach”, następnie powiedzcie: słyszeliście, jak bawią się kurczątka? Spróbujcie powiedzieć jaka była melodia: wesoła, a może smutna; wolna, a może szybka?
Po analizie czas na ilustrowanie ruchem melodii – zamieńcie się w kurczaczki – ze swoich rąk stwórzcie małe skrzydełka. Podczas utworu kurczęta biegają na palcach, machając skrzydełkami, jednak należy zwracać uwagę na tempo – gdy będzie wolniejsze – kurczęta muszę nieco zwolnić. Miłej zabawy 😉

Przejdźmy teraz do piosenki ,,Święta Wielkanocne” (źródło). Czy pamiętasz co powinno się znaleźć w koszyczku?  Jeśli nie, to posłuchaj piosenki jeszcze kilka razy, a wtedy na pewno odpowiesz śpiewająco.
Sprawdźmy czy wiecie, co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym. Wskażcie, które elementy nie pasują i dlaczego.

Źródło

A na koniec wykonajcie kartę pracy (źródło):

Po południu proponuję zabawę ruchową Wesoły zajączek. Do zabawy potrzebna jest kostka do gry. Rodzic rzuca kostką
i zapowiada: zajączek podskakuje 4 razy; zajączek robi 2 obroty; zajączek robi 6 przysiadów (ilość powtórzeń zależy oczywiście od tego, ile oczek wypadnie na kostce).
Dodatkowo proponuję ćwiczenie rozwijające sprawność palców – wyklejanie plasteliną bądź bibułą kropek na koszyczku (źródło).

Trzymajcie się zdrowo,
Pani Kasia 🙂


30.03.
Na rozgrzewkę proponuję wspólny taniec do piosenki ,,Maszeruje wiosna” .Jagódki świetnie znają tę piosenkę, więc sądzę, że nie będzie żadnego problemu z zaśpiewaniem i zatańczeniem jej 😊

Nasze zajęcia rozpocznijmy od powitalnego wierszyka (każdego dnia nasza forma powitania będzie się rozszerzać, tym sposobem nauczymy się całego wiersza) :
Na Wielkanoc czekamy, jak zajączki się witamy! (dzielenie się uśmiechami i kilka podskoków obunóż)
Wielkanocne jajeczka, to kraszanka i pisaneczka. (rysowanie owali w powietrzu)
Bardzo je lubimy, w koszyczku ułożymy (naśladowanie wkładania)

Zamienimy się teraz w małych badaczy i spróbujemy określić jakie jest jajko. Wspólnie z rodzicem za pomocą zmysłów (dotykanie skorupki jajka, powąchanie jajka, przyłożenie jajka do policzka, przekładanie jajka z ręki do ręki; turlanie jajkiem po powierzchni, itd.) spróbujcie wypowiedzieć się na temat cech jajka. Następnie poznajcie budowę jajka i odkryjcie co się kryje w jajku (do tej zabawy najlepiej użyć jajka surowego, ugotowanego na miękko i na twardo). Z pomocą rodzica rozbijcie do miseczki surowe jajko, natomiast ugotowane jajka obierzcie i przekrójcie. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytanie co znajduje się w środku i czym różnią się poszczególne jajka.

Następnie posłuchajcie piosenki ,,Pisanki kraszanki” (źródło) Przypomnijcie sobie o czym była piosenka, a później pooglądajcie krótki film na temat metod zdobienia jajek wielkanocnych. Po obejrzeniu filmu spróbujcie wymienić wszystkie wyróżnione
w filmie techniki zdobienia jajek (kraszanka, drapanka, pisanka).

Teraz zachęcam do wykonania zadania (źródło), polegającego na łączeniu cech: barwa – wzór. (W przedszkolu robiliśmy już zadania tego typu, więc Jagódki z pewnością świetnie sobie z nim poradzą). Najpierw należy wydrukować kartę pracy, wyciąć jajka, a następnie układać w odpowiednim miejscu na planszy.
Jeżeli nie macie Państwo możliwości wydrukowania, dzieci mogą wskazywać palcem na ekranie pod nadzorem rodzica.

Na sam koniec proponuję jeszcze jedno zadanie – należy policzyć jajka w koszykach i pokolorować odpowiednią liczbę kropek na kostkach.

Źródło

Po południu proponuję zabawę ,,Przenieś jajeczka” – zabawa polega na tym, aby za pomocą słomki, wciągając powietrze, przenosić papierowe jajeczka z tacy do koszyczka.
Dodatkowo proponuję ćwiczenie rozwijające umiejętności grafomotoryczne:

Źródło

Do jutra,
Pani Kasia 😊

29.03.
W tym tygodniu będziemy skupiać się na Świętach Wielkanocnych, które już za niedługo będziemy obchodzić. Na początek proponuję zaśpiewanie piosenki pt. ,, Nie śpijcie kiedy wiosna”. Jagódki zaczęły się uczyć tej piosenki, dlatego warto ją sobie przypomnieć i utrwalać 😊

Następnie wykonajcie opowieść ruchowa pt.,,Świąteczne przygotowania”. Waszym zadaniem będzie ilustrować ruchem czynności, o których mowa w opowieści.
Zbliżają się święta, idziemy na zakupy, po środki czystości (chód w miejscu). Myjemy okna (koliste ruchy dłońmi we wspięciu na palce). Wycieramy kurze (ruchy dłońmi wokół siebie na wysokości brzucha, ramion), odkurzamy (posuwiste ruchy rąk). Pieczemy ciasto. Wbijamy jajka (klaśnięcia w dłonie), sypiemy mąkę (naśladowanie ruchu sypania i wymawianie: szu, szu, szu), lejemy mleko (naśladowanie ruchu lania i wymawianie:ciur, ciur, ciur), ozdabiamy ciasto lukrem w kolorowe wzorki (rysowanie w powietrzu linii prostych, falistych, zygzakowatych, owalnych, spiralnych). Świąteczne przygotowania skończone, zmęczeni siadamy.

Nasze zajęcia rozpocznijmy od powitalnego wierszyka:
Na Wielkanoc czekamy, jak zajączki się witamy! (dzielenie się uśmiechami i kilka podskoków obunóż)

Każdego dnia nasza forma powitania będzie się rozszerzać, tym sposobem nauczymy się całego wiersza.

Teraz przejdźmy do wysłuchania piosenki.
Po wysłuchaniu piosenki odpowiedzcie na pytania:
– co wyskoczyło ze skorupki?
– w jakim kolorze jest kurczak mały?
*jeżeli jest kłopot z odpowiedzią na pytania, piosenkę można odtworzyć raz jeszcze

Po wysłuchaniu piosenki i odpowiedzi na pytania porozmawiajcie o tym, skąd się biorą kurczaczki i co z nich wyrasta na podstawie ilustracji:

Źródło

Następnie wykonajcie zadanie. Zadanie polega na wycięciu ilustracji i ułożeniu ich w odpowiedniej kolejności.

Źródło

Przedostatnim zadaniem jest dopasowanie jajka oraz kurczaczka w tym samym wzorze.

Źródło

Ostatnim zadaniem na dzisiaj jest wykonanie pracy technicznej.

Do jej wykonania potrzebne będą: mały słoik; żółte piórka (jeżeli nie macie – mogą być pocięte żółte paski); ruchome oczka (jeżeli takich nie posiadacie – oczy mogą być narysowane) kawałek czerwonej kartki; nożyczki i klej.

Wykonałam dla Was film instruktażowy.

Natomiast po południu zachęcam do założenia samodzielnej hodowli nasion owsa wielkanocnego.
W przedszkolu wspólnie prowadziliśmy hodowlę rzeżuchy. Każdego dnia dbaliśmy o nasze rośliny, obserwowaliśmy ich wzrost
i codzienny rozwój. Teraz samodzielnie możecie zasiać nasiona owsa wielkanocnego, który później może posłużyć jako piękna ozdoba stołu wielkanocnego. Film demonstracyjny dostępny tutaj. Powodzenia!

A gdyby Jagódkom było mało, proponuje dwa dodatkowe ćwiczenia:  

Źródło

Źrodło

Pozdrawiam Was gorąco, do jutra!
Pani Kasia 😊

P.S. Jeżeli macie ochotę się podzielić z nami Waszymi hodowlami, zadankami, pracami plastycznymi to zachęcamy do przesyłania zdjęć na naszego jagódkowego meila.

W poniedziałek odbyło się uroczyste powitanie Pani Wiosny 🙂
Odczytaliśmy powitalny list od Pani Wiosny, a następnie wykonywaliśmy zadania, o które nas poprosiła.
Naszym Jagódkom udało się wykonać wszystkie zadania. Z tej okazji otrzymały medale od Pani Wiosny.

Drodzy Rodzice!
22.03.2021 tj. poniedziałek odbędzie się uroczyste powitanie wiosny.
W związku z tą okazją prosimy, aby dzieci w tym dniu były ubrane na zielono.
😊😊😊

,,Wirusoochrona”
Braliśmy udział w akcji informacyjno – edukacyjnej pt. ,,Wirusoochrona” powstałej ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną w Polsce i znaczącą rolę higieny jako podstawowego środka zapobiegania przenoszenia się wirusów (ze szczególnym zwróceniem uwagi na koronawirusa i grypę). Działania edukacyjne skoncentrowane były na wzbogaceniu wiedzy
z dziedziny zdrowia i higieny; wykształceniu postawy prozdrowotnej; nabyciu określonych umiejętności oraz przyswojeniu prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno-zdrowotnych. W ramach akcji poruszaliśmy następujące zagadnienia: prawidłowa higiena rąk; podstawowe zasady postępowania w czasie wzrostu zachorowań na choroby zakaźne oraz podczas epidemii koronawirusa; podstawowe zasady zdrowego stylu życia – prawidłowe odżywianie, aktywność fizyczna oraz inne zasady higieniczne, a mianowicie dostosowanie ubrania do warunków pogodowych.
#lekcjaHigieny #Wirusoochrona

Dzień Kobiet w Jagódkach

Nasi Jagódkowi Chłopcy pamiętali o Dniu Kobiet – odśpiewali uroczyście ,,Sto lat”, złożyli piękne życzenia, wręczyli naszym Małym Kobietkom kwiaty oraz poczęstowali smakołykami 🙂

Tego dnia Jagódki wspólnie i zgodnie się bawiły, co sprawiło wszystkim mnóstwo radości! To był fajny dzień 🙂

Rozwiązanie konkursu na rzeźbę ze śniegu!

Dwie dziewczynki z naszej grupy wzięły udział w konkursie na rzeźbę ze śniegu. Otrzymały dyplomy oraz piękne upominki za wzięcie udziału w konkursie. Serdecznie gratulujemy!
Brawo Iga! Brawo Zuzia! 🙂

To był wspaniały bal! Stroje dzieci były wyjątkowo piękne!

W dniu Waszego Święta,
Twój wnuczek o Was pamięta.
Oczywiście składamy życzenia:
szczęścia, zdrowia i zadowolenia!
Grupa Jagódki 🙂

Jagódki z okazji Święta Babci i Dziadka przygotowały piękną niespodziankę – krótki program artystyczny oraz drobne upominki.
Program artystyczny pojawi się na Państwa skrzynkach mailowych.

UWAGA KONKURS

Wreszcie spadł śnieg, dlatego zapraszamy Was do konkursu na rzeźbę ze śniegu. Może to być bałwan lub coś innego, co Wam w duszy gra. Konkurs skierowany jest do wszystkich dzieci. Termin składania prac: 05.02.2021 (chyba, że śnieg stopnieje wcześniej )

Co należy zrobić?

  1.  Zabrać mamę i tatę na zimowy spacer (czym prędzej, bo nie wiadomo jak długo śnieg się utrzyma)
  2. Zrobić rzeźbę ze śniegu (bałwana, misia, kota, psa czy inne stworzenie choćby nawet „nie z tej ziemi”)
  3. Sfotografować dziecko wraz z rzeźbą
  4. Wydrukować zdjęcie, podpisać na odwrocie (imię i nazwisko dziecka oraz grupa) i dostarczyć do przedszkola do pani Marty, Iwonki lub Danusi
  5. Czekać na ogłoszenie wyników

Na zwycięzców czekają nagrody

Jagódkowe zabawy na śniegu 🙂

Drodzy Rodzice!

Bardzo prosimy, aby dnia 19.01.2021r. tj. wtorek dzieci były ubrane elegancko, gdyż odbędzie się nagranie przedstawienia z okazji Babci i Dziadka.

KALENDARZ – ZDJĘCIA
Informujemy, że istnieje możliwość wykonania zdjęć do Kalendarza na 2021 r, który może być np. prezentem na Dzień Babci i Dziadka. Koszt wykonania takiego Kalendarza wynosi 39 zł. Zdjęcia będą wykonane tylko dla osób zainteresowanych. Prosimy o dokonanie zapisów u Pań dyżurujących na szatni przedszkola do wtorku 12 stycznia.

Szanowni Rodzice!
Dnia 22.01.2021 r. (piątek) odbędzie się w naszym przedszkolu Bal Karnawałowy.
Bal tegoroczny, każda grupa będzie miała w swojej sali. Zatem my będziemy się bawić w sali „Jagódek”.
Tego dnia planujemy konkursy, zabawy, tańce i wiele atrakcji.
Podczas balu dzieci będą miały wykonywane zdjęcia (przy zachowaniu reżimu sanitarnego, co zostało uzgodnione z firmą fotograficzną). Koszt zdjęć będzie wynosił 39,00 zł. Zdjęcia będą wykonywane na ryzyko fotografa i Rodzic decyduje o ich zakupie. W przypadku rodzeństw uczęszczających do przedszkola istnieje możliwość zrobienia dla tych dzieci zdjęcia wspólnego, jednak prosimy o tym poinformować wychowawców lub Panie dyżurujące na szatni aby przekazały taką informację do grupy.

INFORMACJA DOTYCZĄCA MOŻLIWOŚCI UZYSKANIA WSPARCIA I POMOCY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY W TRAKCIE FERII ZIMOWYCH

W trakcie trwania ferii zimowych czynna jest Poradnia  Psychologiczno – Pedagogiczna w Tychach przy ul. Andersa 16, do której można zgłaszać się pod numerem telefonu 32 227 23 92 lub 513 032 811 w godzinach pracy sekretariatu (7.30-15.30). Dodatkowo na okres ferii uruchomiony został przez Poradnię telefon alarmowy 513 032 812 dedykowany do kontaktu z psychologiem lub pedagogiem, umożliwiający uzyskanie szybkiej porady.

Ponadto istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnego Telefonu Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży 116 111 oraz telefonu dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci 800 100 100.  


Niech te święta, tak wspaniałe
Będą całe jakby z bajek,
Niechaj gwiazdka z nieba leci,
Niech Mikołaj obdaruje dzieci.
Biały puch niech z góry pada,
Niechaj piesek w nocy gada,
Niech choinka pachnie pięknie,
No i radość będzie wszędzie!

Tego wszystkiego życzą Państwu i Państwa Rodzinom Panie i Dzieci z grupy ,,Jagódki” 🙂

18.12. w naszym przedszkolu odbył się uroczysty obiad wigilijny, przy którym podzieliliśmy się opłatkiem oraz złożyliśmy sobie najserdeczniejsze życzenia. Natomiast obiad był poprzedzony konkursami, wspólnymi zabawami, przedstawieniem świątecznym oraz wspólnym kolędowaniem. To był wspaniały dzień! 🙂

Dzisiaj Jagódki miały okazję pobawić się z kimś wyjątkowym – Robotem edukacyjnym Photon.

Dzisiaj – 07.12. w przedszkolu odwiedził nas Wyjątkowy Gość – św. Mikołaj. Jagódki bardzo długo przygotowywały się do tego spotkania, wspólnie odliczaliśmy dni do tego wielkiego wydarzenia! 🙂

Św.Mikołaj docenił starania Jagódek i obdarował je wspaniałymi prezentami – każdy otrzymał worek pełny skarbów 🙂

Święty Mikołaj był bardzo hojny – naszą grupę obdarował jeszcze jednym wspaniałym prezentem:

Po wspólnym rozpakowaniu okazało się, że to BUM BUM RURKI. Zabawa była świetna! 🙂

Dziękujemy Święty Mikołaju!

W tym tygodniu rozmawiamy o postaci Świętego Mikołaja – chcieliśmy się do Niego upodobnić i zrobić coś dobrego dla innych, dlatego stworzyliśmy piękne kartki świąteczne w ramach Akcji ,,Robótka” dla podopiecznych Domu Pomocy Społecznej
w Niegowie 🙂

Jagódkowe zabawy z wykorzystaniem klocków Bambino. Jagódki je uwielbiają 🙂

Nasze Jagódki we wtorek, 10 listopada o godz. 11:11 wzięły udział w kolejnej edycji akcji MEN „Szkoła do hymnu”. W ramach tej akcji dokonaliśmy wspólnego uroczystego odśpiewania hymnu Polski- „Mazurka Dąbrowskiego”.

Szanowni Rodzice oraz Kochane Jagódki!
W piątek 30.10. będziemy obchodzić Dzień Dyni. Dlatego proponujemy, aby Jagódki w tym dniu były ubrane na pomarańczowo, bądź miały na sobie pomarańczowy element 🙂

Dynia Logo Halloween - Darmowy obraz na Pixabay

Szanowni Rodzice!
Materiały do ćwiczeń logopedycznych dla dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną zamieszczane będą na stronie internetowej Przedszkola w zakładce: „Zabawy logopedyczne”.

W związku z Dniem Bezpiecznego Komputera zachęcamy Państwa do zapoznania się z prezentacją multimedialną na temat cyberbezpieczeństwa.

W czwartek odbył się nasz pierwszy spacer do parku. Jagódki miały okazję przyjrzeć się zmianom zachodzącym w przyrodzie.

Tym razem na zajęciach z pantomimy, dzieci wybrały się w wirtualną wycieczkę do teatru. Wcielały się w aktorów oraz widzów 🙂

Szanowni Rodzice!

Ilustracja Dzieci Z Książką | Premium Wektor


W tym roku również organizujemy akcję ,,Poczytaj mi mamo”. Jednak zamiast klasycznych spotkań, proponujemy inną formę czytania bajeczek naszym Jagódkom. Jeżeli ktoś z Państwa ma czas oraz chęci serdecznie zachęcamy do nagrania całej bajki, bądź fragmentu bajeczki i przesłanie nam pliku, a my odtworzymy to naszym Jagódkom za pomocą odtwarzacza 🙂

Dzisiaj w naszej grupie obchodziliśmy jedno z ważniejszych wydarzeń – DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA. Jagódki wspólnie się bawiły, tańczyły. Z okazji tego święta Jagódki otrzymały drobne (również słodkie 🙂 ) prezenciki. Było szaleństwo – balonowe szaleństwo! 🙂 🙂

Szanowni Rodzice!
Zajęcia z pantomimy w naszej grupie odbywać się będą w czwartki o godz. 13:00. Prowadzone będą przez Panią Jolantę Szczurek.

Serdecznie zapraszamy na zebranie organizacyjne, które odbędzie się 02.09.2020 o godz. 18.00.
W związku z aktualną sytuacją epidemiczną bardzo prosimy o zachowanie reżimu sanitarnego i o wejście na teren przedszkola
w maseczce oraz dezynfekcję dłoni. Z uwagi na obowiązujące obostrzenia prosimy również, aby na spotkanie nie przyprowadzać dzieci. Obecny może być tylko jeden  rodzic/opiekun.

Kochane Jagódki oraz Szanowni Rodzice!
Serdecznie witamy Was po wakacyjnej przerwie! 🙂
Mamy nadzieję, że nowy rok przedszkolny powitacie wypoczęci i z uśmiechem na twarzy.
Wszystkim członkom naszej przedszkolnej społeczności życzymy dużo radości, 
słońca oraz wielu sukcesów w rozpoczynającym się roku szkolnym.