Specjaliści proponują…

Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna

„Wycieczka do ZOO” (pomysł: #MedicoverPolska)

Potrzebne będą: kartka papieru (najlepiej z recyklingu), średnia piłka, duża piłka, książka.

Wykonujemy co najmniej 5 powtórzeń każdego ćwiczenia

Ćwiczenia:

  • Marsz w miejscu i podskoki, ręce wyciągamy wysoko do góry);
  • Marsz w miejscu i przysiady;
  • Marsz w miejscu;
  • MOTYL: siad skrzyżny, dłonie na ramiona i łokciami kręcimy kółeczka do przodu i do tyłu;
  • Marsz w miejscu;
  • BOCIAN: stajemy na jednej nodze, ręce robią dziób bociana, palce u stopu na której stoimy unosimy w górę i opuszczamy próbując utrzymać równowagę;  
  • Marsz w miejscu;
  • ŻÓŁW: klęk podparty, kładziemy książkę na plecy i w takiej pozycji idziemy pilnując aby książka nie spadła;
  • Marsz w miejscu;
  • WĄŻ:  pełzamy na brzuchu;
  • Marsz w miejscu;
  • MIŚ: idziemy na czworakach;
  • Marsz w miejscu;
  • ZAJĄC: średnią piłkę trzymamy między kolanami i skaczemy;
  • Marsz w miejscu;
  • SŁOŃ: kartkę papieru kładziemy przed sobą na podłodze, na kartkę kładziemy połowę stopy (tak aby palce były na kartce), rodzic próbuje wyciągnąć kartę spod stopy dziecka. Dziecko siłuje się z  rodzicem (palce stopy do góry);
  • Marsz w miejscu;
  • LEW: klęk podparty i robimy pompki;
  • Marsz w miejscu;
  • PANTERA: kładziemy się na dużej piłce na plecach, próbując aby ręce i stopy dotykały podłogi. W takiej pozycji utrzymując równowagę podnosimy raz jedną raz drugą nogę prostując ją w kolanie;
  • Marsz w miejscu;
  • MAŁPA: kucamy twarzą do ściany, dłonie dotykają ściany i siłując się wspinamy się dłońmi po ścianie;
  • Marsz w miejscu;
  • TYGRYS: kładziemy dużą piłkę przed sobą, siad klęczny, ręce proste w łokciach, dłonie na piłkę. Przeciągamy się raz w lewo raz w prawo cały czas trzymając dłonie na piłce. (głowa schowana między rekami)
  • Marsz w miejscu, rozluźniamy ręce, nogi, delikatne kółeczka głową
  • Odpoczynek.

W ramach zajęć z gimnastyki mam dla was propozycję ćwiczeń korekcyjnych ułatwiających prawidłowy rozwój stóp

1. „Żuraw” – Dziecko chodzi  unosząc wysoko kolana i z maksymalnie zgiętymi stopami (obciągniętymi stopami), naśladują polujące żurawie.

2. „Bicie brawa stopami”– dziecko leży na plechach, ręce odsunięte w bok, unosi ugięte nogi i rozchyla na boki kolana, stopy zwracają podeszwami do siebie i „biją brawa”.

3. „Odkurzacze”– Dziecko naśladuje robienie porządków. Odkurzaczem, czyli palcami stóp zbiera rzeczy leżące obok nich (mogą to być kapsle, skarpetki, chusteczki, korale, woreczki, klocki, maskotki) każde do innego pojemnika.

4. „Chód baletnicy” -Dziecko maszeruje po sali z maksymalnie zgiętymi podeszwowo stopami. Palce jako pierwsze dotykają podłogi.

5. „Rozrywanie gazety” -Dziecko siedzi na krześle (dopasowanym do jego wzrostu), przed nimi leży gazeta, zadaniem dziecka jest porozrywać gazetę na kawałki palcami stóp.

Następną propozycją jest gimnastyka z klockami – zobaczcie jak łatwo jest przygotować samemu tor przeszkód (źródło filmu #aktywne_przedszkolaki )

Zajęcia prowadzone metodą Snoezelen – Sala Doświadczania Świata

Zmysł dotyku

Ukryte skarby

Materiały: pudełko/ miska/wiaderko, ryż/ kasza/ groch/fasola – co znajdziemy w naszej kuchennej szafce :). małe przedmioty np. zabawki z  Kinder niespodzianki, kartki papieru, pisak.

Wypełniamy pudełko materiałem sypkim , a następnie wrzucamy tam drobne przedmioty. Zadaniem dziecka jest je odnaleźć.

Na kartce rysujemy kontury przedmiotów ukrytych w pudełku. Dziecko dopasowuje odnaleziony element z odpowiednią ilustracją.

Zadanie dla starszaków: na kartce piszemy głoski na które zaczynają się ukryte przedmioty, należy dopasować element do odpowiedniej litery.

Zajęcia prowadzone metodą Snoezelen – Sala Doświadczania Świata

Dzisiaj zabawa rozwijająca zmysł wrozku.

Widzę coś

Zabawa polega na tym, że wybieramy jakąś rzecz znajdującą się w zasięgu naszego wzroku i mówimy: „Widzę coś, widzę coś, a ty nie! To jest np. zielone, kwadratowe, duże…” itp. A reszta osób/dzieci zgaduje co to może być. Ten kto zgadnie – wybiera kolejną rzecz i tak po kolei. Zachęcam by w zabawie brała udział cała rodzina :).

Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna

Dzisiaj mam dla was różne wariacje na temat pajacyków, każde ćwiczenie wykonaj 10 razy

  1. pajacyki tradycyjne (ręce klaszczą nad głową a w tym samym czasie nogi „skaczą” od siebie i do siebie);
  2. ręce jak poprzednio, nogi skaczą „przód tył”  (lewa przód, prawa tył i zmiana);
  3. ręce jak poprzednio. Nogi skaczą na zmianę raz lewa w bok, raz prawa w bok;
  4. ręce razem w przód (jakbyśmy coś odpychali), nogi skaczą jak przy tradycyjnych pajacykach;
  5. ręce do góry jakbyśmy coś podnosili, nogi jak przy tradycyjnych pajacykach;
  6. ręce klaszczą przed klatką piersiową, nogi skaczą jak przy tradycyjnych pajacykach;
  7. ręce skrzyżować przed klatka piersiową i wyprostować, nogi skrzyżuj i wyprostuj;
  8. ręce na zmianę w górę (raz lewa raz prawa. W tym samym czasie nogi skaczą lewa w przód prawa w tył. (Gdy prawa ręka idzie w górę, w przód idzie prawa noga);
  9. ręce klaszczą nad głową, nogi uginamy w kolanach i podnosimy raz lewa, raz prawa;
  10. ręce ugięte w łokciach prostujemy na boki, nogi ugięte w kolanach prostujemy w podskoku.

Pomysł zaczerpnięty #BIELECKI-ES

FILMIK

Dla tych, którzy nie mają dosyć #fitnessdladzieci #treningdladzieci #cwiczeniadladzieci Ćwiczenia z Lulisią i Lulitulisiami – trening fitness dla dzieci 

Memory

Źródło: https://www.facebook.com/krok.po.kroku.koszalin/

Zajęcia prowadzone metodą Snoezelen – Sala Doświadczania Świata.

Zmysł dotyku

Wierszyki – Masażyki

Kanapka

Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.

Słoń na wycieczce

Szedł sobie słoń na wycieczkę, (z wyczuciem naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
z tyłu na plecach miał teczkę, (rysujemy palcem prostokąt)
nos długi – trąbę słoniową (rysujemy trąbę)
i kiwał na boki głową. (ujmujemy ciało dziecka i lekko kołyszemy na boki)
Wolno szedł słonik, szurając nogami jak wielkie kloce. (naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
Tak ociężale jak… słonie (naciskając dłońmi na przemian, wolno przesuwamy je wzdłuż kręgosłupa do góry)
szedł sobie wolniutko po drodze.

Pisze Pani na maszynie

Pisze pani na maszynie (palcami uderzamy po plecach dziecka)
Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho prawe)
Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho lewe),
Świeci słońce (masujemy całą dłonią po plecach),
Idą konie (lekko uderzamy pięściami po plecach).
Biegną słonie po betonie (bokiem dłoni uderzają po plecach)
Płynie sobie kręta rzeczka (bokiem dłoni krętą linią przesuwamy wzdłuż kręgosłupa).
Idą panie na szpileczkach (palcami wskazującymi uderzamy po plecach)
Pada, mały drobny deszczyk (wszystkimi paluszkami lekko uderzmy po plecach).
Czujesz dreszczyk? (lekko chwytamy za szyję).

Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna.

Jak co środę zapraszam Was do zabaw ruchowych. Dzisiaj potrzebna będzie piłka (średniej wielkości) oraz czapka z daszkiem (kapelusz lub pudełko). Piłka musi być na tyle mała aby zmieściła się do czapki do której będziemy ją łapać.

A oto propozycja ćwiczeń:

– odbicie piłki o podłogę, chwyt w kapelusz
– podrzut piłki w górę, chwyt w kapelusz
– odbicie piłki o ścianę, o podłogę, chwyt w kapelusz (wyklejenie taśmą prostokąta może pomóc w precyzji rzutu)
– odbicie piłki o ścianę, przeskok rozkroczny  (dawniej popularna gra „w kozła”)

(źródło: #zdrowesprawnedzieci; #trenerpersonalny #michalchalabala)

Druga zabawa na dziś to nauka skakania w gumę. Potrzebna będzie guma o szerokości ok. 1,5cm i dwa krzesła. Jeszcze lepiej będzie gdy zamiast krzeseł do gumy wejdą współzawodnicy gry w gumę. Może rodzice? Albo rodzeństwo? Zapytaj mamy, na pewno gdy była dzieckiem grała w gumę. A TUTAJ znajdziesz jedną z wielu propozycji skakania w „Dziesiątki”. Powodzenia i udanej zabawy

(źródło: Akademia Dobrego Startu w Grajewie)

Zajęcia prowadzone metodą Snoezelen – Sala Doświadczania Świata.

Zmysł słuchu

Grzechotki do pary

Materiały:

Nieprzezroczyste pojemniczki np. z jajek niespodzianek, różnej wielkości ziarenka i przedmioty.

Do nieprzezroczystych buteleczek lub innych pojemników wsypujemy różnej wielkości ziarenka i przedmioty, np. kasza manna, kasza gryczana, ciecierzyca, śrubki, guziki – z każdego rodzaju po dwa pojemniczki. Zabawa polega na dobraniu ich w pary za wskazówkę mając jedynie odgłos wydawany przy potrząsaniu – które z nich brzmią tak samo?.

Zabawy ruchowe i gimnastyczne dla przedszkolaków

„Pożar, powódź, deszcz”

Dzieci spacerują (biegają) po dywanie, na sygnał:

– deszcz! – siadają w siadzie skrzyżnym, plecy wyprostowane, głowa wyciągnięta wysoko i udają, że w ręce trzymają parasol

– pożar! – leżenie na brzuchu, nogi razem, proste w kolanach, głowa schowana pod ramionami

– powódź! – wchodzą na krzesło, pufę itp. i próbują utrzymać równowagę (mebel musi być stabilny)

Ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy kręgosłupa (autor: Dorota Świdurska)

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie (na brzuchu, nogi proste w kolanach, razem):

  • Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
  • Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
  • Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
  • Dmuchanie – podawanie  do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie (na brzuchu, nogi proste w kolanach, razem):

  • Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
  • Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na plecach, głowami do siebie:

  • Z kijkiem – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), nogi podnoszą się dotykając go stopami i wracają na podłoże.
  • Z kijkiem nr 2 – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), ciągniemy kijek do siebie (kto silniejszy)

Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji siedzącej

  • Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) litery, cyfry, figury, zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane
  • Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki  do siebie
  • Porządku – wrzucanie do butelki palcami stóp np. żołędzi, kulek papierowych, pogniecionych wcześniej stopami
  • Grzechotka – butelka wypełniona wodą z brokatem jest trzymana przez palce stóp, zadaniem dzieci jest potrząsanie butelką „grzechotką” w dowolnym rytmie, rytm może naśladować druga osoba

Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji leżącej

  • Grzechotka nr 2 – jak wyżej, z tą różnicą, że butelkę trzymają ręce w leżeniu na brzuchu (łokcie w górze)
  • Kółka – leżymy na brzuchu, rodzic trzyma butelkę w wyprostowanych rękach, dziecko obiema rękami (łokcie uniesione) wrzuca na butelkę kółka/obręcze. związane w pętlę sznurówki

Zajęcia prowadzone metodą Snoezelen – Sala Doświadczania Świata.

Zmysł wzroku

Materiał: latarka.

Gdzie jest światełko?

Dziecko kładzie się na plecach (na podłodze lub na łóżku), rodzic gasi światło, a następnie świeci latarką w różne miejsca sufitu. Zadaniem dziecka jest wskazać te miejsca nosem, łokciem, piętą, palcem.

Świetlne kształty

Rodzic światłem latarki  rysuje wzory na suficie (np. trójkąt, zygzak, koło, serce, mogą to być również cyfry i litery). Dziecko zapamiętuje, a następnie odwzorowuje zapamiętany kształt.

Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna

Dzisiaj proponuje ćwiczenia na mięśnie grzbietu. Każdy przedszkolak wykona je bez problemu.

Potrzebny wam będzie: nieduża piłka, kijek (może być od miotły/mopa). Pamiętajcie aby podczas wykonywania ćwiczeń mieć na sobie wygodny sportowy strój oraz nadzór rodziców.  

Ćwiczenia do wykonania:

  1. Pozycja wyjściowa: Leżenie przodem (na brzuchu, nogi złączone wyprostowane, ręce w bok – proste w łokciach).

Ruch: Przekładamy piłkę z ręki do ręki przed sobą i nad grzbietem .

  • Pozycja wyjściowa: Leżenie przodem (na brzuchu, nogi złączone wyprostowane, ręce do przodu szerzej niż obręcz barkowa– proste w łokciach).

Ruch: trzymając w rekach kijek zginamy ręce w łokciach przyciągając kijek za głową w stronę łopatek.

  • Pozycja wyjściowa: Leżenie przodem (na brzuchu, nogi złączone wyprostowane, ręce w bok – proste w łokciach).

Ruch: unosimy ręce, klatkę piersiową i głowę nad podłogę i opuszczamy. Uniesione ręce powinny tworzyć linie prostą (nie podnosimy ich mocno do góry). Podczas tego ćwiczenia rodzic przytrzymuje dziecku stopy, tak by nie odrywało nóg od podłoża.

  • Pozycja wyjściowa: Leżenie przodem (na brzuchu, nogi złączone wyprostowane, ramiona ułożone w literę W)

Ruch: odrywamy od podłogi głowę i klatę piersiową i robimy skręty tułowia w lewą i prawą stronę. Podczas tego ćwiczenia rodzic przytrzymuje dziecku stopy, tak by nie odrywało nóg od podłoża.

Zobaczcie jak z zadaniem poradziły sobie ZDROWE SPRAWNE DZIECI

(źródło: #trenerpersonalny #michalchalabala )

Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna

Tym razem mam dla was „Ruletkę” Zakręć kołem tyle razy, aby każde z ćwiczeń wykonać przynajmniej raz. (źródło: wordwall.net/pl wg: Mingamariusz)

Zajęcia prowadzone metodą Snoezelen – Sala Doświadczania Świata.

ZMYSŁ WĘCHU

Co jest z kuchni, a co z łazienki?

Zadaniem dzieci jest rozpoznać, które zapachy pochodzą z kuchni, a które z łazienki. Należy przygotować pojemniczki a w nich np.: pieprz, czosnek,cytryna, proszek do prania, pasta do zębów, wata nasączona perfumami.

Dzieci zapoznają się z zapachami i starają się je zapamiętać. Następnie zasłaniamy im oczy i dajemy zadanie, by  za pomocą węchu rozpoznały co jest ukryte w pojemnikach. Po odgadnięciu wszystkich zagadek węchowych prosimy dzieci, by ustawiły zapachy pochodzące z kuchni po prawej stronie na stolika, a pochodzące z łazienki po lewej.

Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna

Dzisiaj mam dla was propozycję slalomów. Potrzebna będzie: duża łyżka, piłeczka typu ping-pong i tor przeszkód. Jeśli nie macie małej piłeczki możecie wykorzystać każdy inny kulisty przedmiot, który zmieści się na waszej łyżce. Na początek ustawcie sobie slalom np. z kręgli, klocków, maskotek… Teraz zostało już tylko pokonać ten slalom trzymając przed sobą na łyżce waszą piłeczkę. Zobaczcie jak poradziły sobie ze slalomem ZDROWE SPRAWNE DZIECI

Druga propozycja to ćwiczenia stóp. Do tych ćwiczeń potrzebne będą:

  • małe zabaweczki (klocki, kredki, kolekcje „ludzików” lub zwierzątek),
  • pudełko na zabawki,
  • papier do targania (toaletowy, chusteczka higieniczna, gazeta itp.),
  • bandaż lub wstążka (może być wycięta z bibuły)
  • skarpety.

Ćwiczenia te wykonujemy na boso (bez skarpet):

– wspięcia palce – pięty
– w siadzie, zbieranie stopami i wrzucanie do pojemnika małych, lekkich przedmiotów – zabawki, klocki
– w siadzie, zwijanie bandażu stopą
– w siadzie, darcie papieru toaletowego stopami
– w siadzie na krzesełku, podnoszenie skarpetki i układanie na drugim kolanie

Zobaczcie jaki pomysł na sprzątanie zabawek miały ZDROWE SPRAWNE DZIECI

(pomysły zaczerpnięte za: #trenerpersonalnymichalchalabala  #zdrowesprawnedzieci )

ŻRÓDŁO: https://centrummetodykrakowskiej.pl/aktualnosci/biblioteka-pomyslow-cmk/

GIMNASTYKA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNA

Witam was wesołe przedszkolaki, dzisiaj mam dla was „Sportowy Alfabet”. Potrzebne będą: mazaki lub kredki, kartka i niespożyta energia. Na kartce napiszcie sobie alfabet – z pomocą mogą przyjść rodzice, bo pewnie niektórzy z was nie znają jeszcze wszystkich liter. Teraz należy każdą literkę wyciąć, tak aby powstały „losy”. Układamy losy na stole literką do spodu i losujemy jedną karteczkę. Literka, którą wylosowaliście odpowiada konkretnemu ćwiczeniu, które należy wykonać. A może wolicie wykonać ćwiczenia, które ukryły się pod literkami waszych imion, imion rodziców. Zostawiam to do waszej dyspozycji

Tych, którzy nie mają dosyć zapraszam na ZUMBĘ Z MINIONKAMI lub na ćwiczenia ze ZDROWYMI SPRAWNYMI DZIEĆMI

Zajęcia prowadzone metodą Snoezelen – Sala Doświadczania Świata

Przyszła kolej na zabawę rozwijającą  zmysł smaku.

2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Z tej okazji mamy dla was krótki film, który jest wprowadzeniem do tematyki autyzmu. Wszystko po to, abyśmy podnosili świadomość dzieci i młodzieży, budowali zrozumienie i akceptację w przyszłych pokoleniach. (żródło: http://amazingthingshappen.tv/ )

FILM

Gimnastyka inaczej…

Dzisiaj mam dla was propozycję zajęć gimnastycznych, które można wykonać w domu. Potrzebna będzie kostka do gry – najzwyklejsza kostka z gry planszowej. Do gry potrzebna też będzie plansza, którą możecie sobie wyświetlić na telefonie (tablecie, laptopie)

Zasady gry:

WARIANT I

Wykonaj rzut kostką i wykonaj ćwiczenie. Jeśli kolejny raz wylosujesz tę samą cyfrę, wówczas przechodzisz do kolejnego rzędu. Jeśli wykonasz wszystkie ćwiczenia z jednego rzędu kończysz zadanie.

WARIANT II – Gra rodzinna
Zasady jak wyżej. Kto wykona pierwszy wszystkie ćwiczenia z jednej cyfry – wygrywa.

(źródło: https://www.facebook.com/sporttopestka/)

Zajęcia prowadzone metodą Snoezelen – Sala Doświadczania Świata mają na celu:

  • Stworzenie możliwości odbierania nowych bodźców
  • Stymulacje zmysłu: wzroku, słuchu, dotyku, węchu, smaku
  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
  • Rozwijanie pamięci słuchowej,
  • Rozwijanie wrażliwości dotykowej,
  • Rozwijanie percepcji smakowej

Propozycja na dziś to zabawa rozwijająca zmysł dotyku, która ma na celu: – usprawnianie motoryki małej (drobnych mięśni palców), – uaktywnianie percepcji dotyku – kształtowanie wyobraźni odtwórczej

Tajemniczy worek

Materiały: worek lub poszewka na poduszkę, która nie prześwituje, zabawki, bądź przedmioty z otoczenia dziecka.

Rodzic pakuje do worka/ poszewki do dziesięciu przedmiotów/ zabawek, najlepiej aby były podobnej wielkości. (Opiekun powinien tak umieścić przedmioty w worku, aby dziecko ich nie widziało). Następnie dziecko sięga do niego i wybiera sobie jakąś rzecz. Nie wyciągając jej ze środka, bada dotykiem kształt i fakturę, a następnie próbuje nazwać. Aby sprawdzić swoją odpowiedź, dziecko wyjmuje zabawkę z worka. Gdy rozpozna wszystkie przedmioty proponuję zrobić zamianę, zobaczymy jak Rodzice poradzą sobie z tym zadaniem… :).

Inna wersja zabawy Można zmienić zabawę tak, aby pośród różnych przedmiotów odnaleźć, np. 4 klocki, 2 piłeczki itp.

Życzę udanej zabawy

………………………………………………………………………………………………………………………

Gimnastyka w domu? Czemu nie?

Siedzenie w domu nie musi być nudne. Aby rozruszać nasze ciało lub też dać upust nadmiernej energii można na przykład trochę poćwiczyć 😉

Jak przygotować się do ćwiczeń domowych kształtujących nawyk prawidłowej postawy:

  • Należy zadbać o wygodny strój ćwiczebny, na boso,
  • ćwiczenia wykonuje dziecko zdrowe w obecności rodzica,
  • ćwiczyć  3razy w tygodniu, przez min 15minut,
  • nie należy wykonywać ćwiczeń bezpośrednio po posiłku,
  • rodzice (opiekunowie) starają się korygować postawę dziecka podczas ćwiczeń(słownie)oraz zapewniają bezpieczeństwo.

A tu znajdziecie Państwo kilka przykładów ćwiczeń możliwych do wykonania w domu. Pamiętajcie #zostanwdomu

Zajęcia prowadzone metodą Snoezelen – Sala Doświadczania Świata

Propozycja na dziś to zabawa rozwijająca zmysł węchu. Życzę udanej zabawy :).