Zabawy logopedyczne

TERAPIA LOGOPEDYCZNA W ROKU SZKOLNYM 2020/2021 RODZICE DZIECI ZAKWALIFIKOWANYCH NA GRUPOWĄ TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ CZY REWALIDACJĘ LOGOPEDYCZNĄ PROSZENI SĄ O PRZYNOSZENIE DO PLACÓWKI SKOROSZYTÓW/TECZEK Z FOLIOWYMI KOSZULKAMI NA KARTY PRACY/ INSTRUKCJE DO ĆWICZEŃ DLA DZIECKA. TECZKI TE NALEŻY PRZYNOSIĆ W DNIU TERAPII A NASTĘPNIE WZIĄĆ JE DO DOMU ABY ĆWICZYĆ Z DZIECKIEM WG. INSTRUKCJI . DZIĘKUJĘ

W TYM ROKU SZKOLNYM ZE WZGLĘDU NA ZAGROŻENIE EPIDEMIOLOGICZNE COVID 19 ZAWIESZAM COMIESIĘCZNE KONSULTACJE LOGOPEDYCZNE. ZAINTERESOWANYCH RODZICÓW PROSZĘ O INDYWIDUALNY KONTAKT W GODZINACH MOJEJ PRACY LUB KONTAKT MAILOWY zabkip10@interia.pl

Witam w domowym gabinecie logopedycznym.

Poniedziałek 19.10.2020

Witam Rodziców dzieci z poniedziałkowej terapii. Zapraszam do wykonania następujących ćwiczeń apartu mowy ze strażakami:

Poniżej wkleiłam zadania pasujące do ćwiczenia wszystkich głosek. Proszę by w tym zadaniu dziecko ćwiczyło wymowę głosek z kórymi ma problem. Moze to być : sza, szo,szu, sze, szy, asz, osz, usz, esz, ysz, aszo, aszu, asze, aszy, asza, osza, oszu, oszo, oszy, lub cza, czo, czu, cze, czy, acz, ocz, ucz, ecz, ycz. A jesli dziecko już utrwala głoski szumiące proszę by ćwiczyło wymowę wyrazów: szalik, szatnia, szum, szosa, szuka, szeroki, kosz, busz, susza, szop , czapka, czekolada, czosnek itd. Za każdym razem gdy dziecko prawidłowo wypowie wyraz lub logotom może pokolorować jabłko.

Ćwiczenie słuchowe – proszę przeczytać dziecku pytania, a dziecko powinno wskazać na obrazku przedmioty, które były wymienione w tekście.

Historyjki obrazkowe do druku. Proszę wydrukować historyjki obrazkowe, wyciąć je i dać dziecku do ułożenia we właściwej kolejności. Zadaniem dziecka jest również opowiedzenie tej historyjki. dziecko w ten sposób ćwiczy myślenie logiczne oraz następstwo czasu i zdarzeń. Historyjki są w różnym stopniu trudności – 3, 4 i 5 elementowe.

Terapie wtorkowe odbędą się już stacjonarnie w przedszkolu. p. Dorota

Czwartek 15.10.2020

Witam Rodziców dzieci z czwartkowej terapii. Proszę zapoznać się z ćwiczeniami buzi i języka ze środy. Są to ćwiczenia dla wszystkich dzieci. Zachęcam również do zapoznania się z propozycją ćwiczeń – na wklejce poniżej.

Dla dzieci mam propozycję zabawy dźwiękonaśladowczej – dziecko ma wymawiać odgłos zwierząt domowych – np. krowa muuu . Do tego typu ćwiczeń najlepiej wykorzystać figurki zwierząt albo obrazki. Moja propozycja obrazków:

Ćwiczenia artykulacyjne dla starszych dzieci:

Środa 14.10.2020r.

Zapraszam do ćwiczenia:

Na początek ćwiczenia aparatu mowy – czyli usprawniające usta, język, policzki itd.

Proszę aby dziecko wykonywała następujące ćwiczenia – najlepiej przy możliwości kontroli ułożenia artykulatorów w lusterku – baloniki ( dziecko nabiera powietrze w usta tworząc z policzków balonik) – dziecko może powoli wypuszczać powietrze z policzków, płukanie powietrzem ust – przekładanie powietrza z jednej strony na drugą, parskanie, „jak robią koniki” – czyli kląskanie , „glonojady” – czyli przyklejanie języka do podniebienia, oblizywanie się, przesuwanie języka do kącików ust, „malowanie sufitu” – przesuwanie językiem po podniebieniu, język masuje policzki po obu stronach, esy – floresy języka w buzi, liczenie górnych i dolnych zębów po wewnętrznej stronie przy otwartych ustach, mycie zębów -jak szczoteczką – przy otwartych ustach . Ćwiczenia oddechowe – zasada dziecko powietrze wciąga noskiem wypuszcza ustami . Przenoszenie kawałków papieru za pomocą słomki , dmuchanie baniek mydlanych, dmuchanie na piórka, zdmuchiwanie piłeczek pong – pongowych ze stołu itd.

Autor – AS Logopeda Alicja Sobczak

Poniżej wkleiłam do samodzielnego wydruku kartę z ćwiczeniami oraz miejscem na zaznaczenie przez dziecko czy ćwiczyło daną umiejętność.

Drzewo do samodzielnego wydruku – zadaniem dziecka jest rysowanie po śladzie oraz wymowa zaburzonych głosek – sza, szo, szu, sze, szy, asz, osz, usz, esz, ysz. Tak samo robimy z głoską CZ.

Ewentualne pytania i niejasności wyjaśnię mailowo – adres zabkip10@interia. pl

Życzę miłego dnia i zdrowia – p.Dorota

Autor Paulina Miśtal

RODZICU PAMIĘTAJ:

Źródło: Paulina Mistal – Pani logopedyczna
Źródło:logohelp
Źródło Terapia pl

PRAWA OSÓB NIE MÓWIĄCYCH LUB MAJĄCYCH PROBLEM Z NABYWANIEM MOWY

Żródło „Pani Logopedyczna”

CAPD – Często dzieci prezentują tylko niewielkie zaburzenia, np. dziecko nie rozróżnia brzmienia głosek, dlatego nie wypowiada ich prawidłowo. Wtedy idzie do logopedy, ćwiczy, ćwiczy – a efektów brak. Często nie potrafi się również skupić na czytanych bajkach… Wtedy najczęściej logopeda prosi o zbadanie dziecku słuchu. Badanie jednak wychodzi prawidłowo, to jednak nie znaczy, że dziecko nie ma problemów ze słuchem…Proszę zobaczyć jakie objawy mogą towarzyszyć zaburzeniom przetwarzania słuchowego u dzieci …

Źródło strona Progres
Źródło – strona Progres