Zabawy z językiem angielskim

Witajcie w kolejnym majowym tygodniu!

Zajęcie II dla grup starszych:

Poniżej na obrazku są podpisane 4 pomieszczenia: kitchen, bedroom, living room, bathroom. Oraz przedmioty, które należy umieścić w odpowiednim pokoju. Wskażcie paluszkiem przedmiot oraz nazwijcie pomieszczenie, do którego można go przypisać.

Objects

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie II dla grup młodszych:

Spójrzcie na przedmioty poniżej. Które z nich przypiszemy do

kitchen – kuchnia,

living room – salon,

bathroom – łazienka,

bedroom – sypialnia

Objects

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie I dla dzieci starszych:

Czy pamiętacie co oznacza słowo ‚a house’? Oczywiście – dom 🙂

Zajrzyjmy do jego środka.

House

Jakie pomieszczenia pojawiły się w nagraniu?

kitchen – kuchnia

living room – salon

bedroom – sypialnia

bathroom – łazienka

attic – strych

garage – garaż

Przypominam, iż wymowę wszystkich słówek znajdziemy tutaj

Spójrzcie na wnętrze domu i wskażcie i nazwijcie wymienione wyżej pomieszczenia: Rooms

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie I dla dzieci młodszych:

Powtórzcie wspólnie z rodzicami słowo ‚a house’?

Najpierw cicho, potem głośno, a potem zmienionym głosem.

A house – dom 🙂

A jakie pomieszczenia możemy znaleźć w domu?

Oto one: Rooms

kitchen – kuchnia

living room – salon

bedroom – sypialnia

bathroom – łazienka

Przypominam, iż wymowę wszystkich słówek znajdziemy tutaj

Wskażcie paluszkiem widoczne pomieszczenia i z pomocą rodziców spróbujcie nazwać je po angielsku.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Witajcie, zapraszam na kolejną dawkę języka angielskiego. W tym tygodniu przybliżymy sobie nazwy członków rodziny.

Zajęcie II dla grup starszych:

Zapraszam do wysłuchania piosenki „Finger Family”.

Jakie osoby jeszcze pojawiły się w piosence?

brother – brat

sister – siostra

Spróbujcie nazwać osoby na obrazku

Pozdrawiam!

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie II dla grup młodszych:

Czy pamiętacie jak nazwiemy mamusię i tatusia w języku angielskim?

mummy i daddy

Dzisiaj spróbujcie zapamiętać pozostałe nazwy, czyli:

baby – dziecko

grandma – babcia

grandpa – dziadek

Wśród kart obrazkowych odszukaj mummy, daddy, baby, grandma, grandpa.

Where is…?

Pozdrawiam!

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie I dla grup starszych:

Posłuchajcie piosenki i zastanówcie się o kim jest w niej mowa.

Family

Potraficie wymienić nazwy osób z piosenki?

baby – dziecko

mummy – mamusia

daddy – tatuś

grandma – babcia

grandpa – dziadek

Zapraszam do odszukania na obrazkach baby, mummy, daddy, grandma i grandpa.

Where is … ?

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie I dla grup młodszych:

Podobnie jak starsze dzieci i Wy posłuchajcie piosenki i zastanówcie się o kim jest w niej mowa.

Family

Nazwy osób, które pojawiły się w piosence to:

baby – dziecko

mummy – mamusia

daddy – tatuś

grandma – babcia

grandpa – dziadek

Zapamiętajcie mummy i daddy.

Odszukajcie ich postacie wśród obrazków poniżej.

Where is mummy? Where is daddy?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Witajcie w kolejnym tygodniu!

Zajęcie II dla grup starszych:

Zapraszam do wysłuchania piosenki

House song

Jakiej części domu zabrakło w piosence?

Pomoże Wam w tym poniższy obrazek.




Tak to: a chimney – komin

Przypomnijcie sobie poniższe słówka wskazując paluszkiem na widoczny obrazek.

a house – dom

a window – okno

door – drzwi

Pozdrawiam!

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie II dla grup młodszych:

Czy narysowaliście swój wymarzony dom – a house.

Zobaczcie jak wygląda dom chłopczyka.

House

Przypomnijcie sobie poniższe słówka wskazując paluszkiem na widoczny obrazek.

a house – dom

a window – okno

door – drzwi

a chimney – komin

Pozdrawiam!

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie I dla grup starszych:

Zapoznajcie się z krótkim nagraniem. Oto ono:

My house

Jakie słowa usłyszeliście?

a house – dom

a window – okno

a chimney – komin

door – drzwi

Spróbujcie powtórzyć powyższe słowa wraz z powyższym nagraniem.

Poniżej znajdziecie karty obrazkowe. Zachęcam do przejrzenia i utrwalenia słówek.

1 2 3 4

Narysujcie swój wymarzony dom i spróbujcie wskazać paluszkiem jego ważne części. Pozdrawiam!

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie I dla grup młodszych:

Zapoznajcie się z krótkim nagraniem. Oto ono:

My house

Jakie słowa usłyszeliście?

a house – dom

a window – okno

a chimney – komin

door – drzwi

Spróbujcie powtórzyć powyższe słowa wraz z powyższym nagraniem.

Poniżej znajdziecie kartę obrazkową. Co się na niej znajduje? Spróbujcie zapamiętać.

1

Narysujcie swój wymarzony dom i spróbujcie go nazwać w języku angielskim. Pozdrawiam!

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Witam wszystkie dzieci w kolejnym tygodniu.

Zajęcie II dla dzieci młodszych:

Czy macie w domu jakieś zwierzątko?

Ja mam kota.

Jakie znamy inne nazwy zwierzątek domowych?

a cat – kot

a dog – pies

Powtórzcie powyższe nazwy zwierzątek. Najpierw głośno, potem cicho, a potem zmieńcie głos na jakiś śmieszny 🙂 Spójrzcie na obrazki – wskaż paluszkiem „a cat” i „a dog”.

Cat and dog

Na zakończenie przypomnijcie sobie piosenkę „If you’re happy”.

Pozdrawiam!

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie II dla dzieci starszych:

Czy macie w domu jakieś zwierzątko?

I have got a cat 🙂 czyli: Ja mam kota.

Jakie znamy inne nazwy zwierzątek domowych?

a cat – kot

a dog – pies

a fish – rybka

a parrot – papuga

Stwierdzenie „I have got” – ja mam

Powtórzcie powyższe nazwy zwierzątek, a następnie spróbujcie ułożyć zdanie – Ja mam kota. Ja mam psa. Ja mam rybkę. Ja mam papugę.

I have got a cat.

I have got a dog.

I have got a fish.

I have got a parrot.

Na zakończenie przypomnijcie sobie piosenkę „If you’re happy”.

Pozdrawiam!

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie I dla dzieci starszych:

Przypomnijmy sobie w jaki sposób witamy się w języku angielskim: „hello” lub „good morning”. Rodzicu powtórz z dzieckiem te przywitania, a następnie wybierzcie wspólnie ulubioną maskotkę i przywitajcie się z nią w języku angielskim.

Teraz zapraszam do wspólnego śpiewania „If you’re happy”.

Jakie czynności wykonywane są w piosence? Posłuchajcie.

A song

Włączcie piosenkę jeszcze raz i spróbujcie pokazywać, a nawet śpiewać.

A gdy kończymy zajęcia to w jaki sposób się żegnamy? „Goodbye”!

Miłego dnia! Pozdrawiam!

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie I dla dzieci młodszych:

Przypomnijmy sobie w jaki sposób witamy się w języku angielskim: „hello”. Rodzicu powtórz z dzieckiem to przywitanie, a następnie wybierzcie wspólnie ulubioną maskotkę i przywitajcie się z nią w języku angielskim.

Teraz zapraszam do wspólnego śpiewania „If you’re happy”.

Jakie czynności wykonywane są w piosence? Posłuchajcie.

A song

Włączcie piosenkę jeszcze raz i spróbujcie pokazywać ruchy wraz z dziećmi z piosenki.

A gdy kończymy zajęcia to w jaki sposób się żegnamy? „Goodbye”!

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Miłego dnia! Pozdrawiam!

Witajcie! W tym tygodniu przypomnimy sobie nazwy zwierząt mieszkających na wsi.

Zajęcie I dla starszych dzieci:

Na początek piosenka, którą wszystkie dzieci powinny doskonale znać. Wyciągamy palec wskazujący i śpiewamy „One little finger”

Policzcie po angielsku ile macie wszystkich palców? One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten. Kto z Was pamięta co było dalej? Doliczamy jeszcze palce u stóp: eleven, twelve, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty.

Zapytajcie teraz mamę i tatę o imię. What’s your name? My name is… albo I’m… i podajemy imię. A pamiętacie nasz wierszyk, który mówimy zawsze na początku zajęć?

How are you?

Fine, thank you.

Nice to meet you.

You, too.

Obejrzyjcie teraz krótki filmik, na którym pokazano zwierzęta na wsi.

Animals

Spróbujcie zapamiętać 5 nazw:

a cow – krowa

a duck – kaczka

a horse – koń

a pig – świnia

a sheep – owca

Spójrzcie teraz na obrazki i odszukajcie wymienione wyżej zwierzęta.

Flashcards

Wskażcie palcem obrazek i spróbujcie nazwać zwierzątka po angielsku. Jeśli macie drukarkę możecie obrazki wydrukować i ładnie pokolorować. Jeśli nie macie drukarki możecie wraz z rodzicem spróbować narysować każde zwierzątko na osobnej małej kartce.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie I dla młodszych dzieci

Na początek piosenka, którą wszystkie dzieci powinny doskonale znać. Wyciągamy palec wskazujący i śpiewamy „One little finger”

Policzcie po angielsku ile macie wszystkich palców? One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten.

Zapytajcie teraz mamę i tatę o imię. What’s your name? My name is… albo I’m… i podajemy imię. A pamiętacie nasz wierszyk, który mówimy zawsze na początku zajęć?

How are you?

Fine, thank you.

Nice to meet you.

You, too.

Obejrzyjcie teraz krótki filmik, na którym pokazano zwierzęta na wsi.

Animals

Spróbujcie zapamiętać 3 nazwy:

a cow – krowa

a pig – świnia

a sheep – owca

Spójrzcie teraz na obrazki i odszukajcie wymienione wyżej zwierzęta.

Flashcards

Wskażcie palcem obrazek i spróbujcie nazwać zwierzątka po angielsku. Jeśli macie drukarkę możecie obrazki wydrukować i ładnie pokolorować. Jeśli nie macie drukarki możecie wraz z rodzicem spróbować narysować każde zwierzątko na osobnej małej kartce.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie II dla dzieci starszych:

Obrazki zwierzątek połóżcie przed sobą. Wskażcie odpowiedni: a duck, a cow, a sheep, a horse, a pig. Odwróćcie je teraz obrazkiem do podłogi i wymieszajcie. Teraz przyda się piłka. Tylko ostrożnie by czegoś nie stłuc 😉 Rzucamy piłką w stronę obrazków. Na który obrazek piłka wpadnie odwracamy go i mówimy co widzimy tj. a cow, a horse, a duck, a pig, a sheep. Dodatkowo proponuję takie zadanie:

Where is a pig?

Odszukajcie te zwierzęta: a pig, a cow, a sheep. Pokazujemy paluszkiem i wypowiadamy nazwę. Pozdrawiam!

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Zajęcie II dla dzieci młodszych:

Obrazki zwierzątek połóżcie przed sobą. Wskażcie odpowiedni: a cow, a sheep, a pig. Odwróćcie je teraz obrazkiem do podłogi i wymieszajcie. Teraz przyda się piłka. Tylko ostrożnie by czegoś nie stłuc 😉 Rzucamy piłką w stronę obrazków. Na który obrazek piłka wpadnie odwracamy go i mówimy co widzimy tj. a cow, a pig, a sheep. Dodatkowo proponuję takie zadanie:

Where is a pig?

Odszukajcie te zwierzęta: a pig, a cow, a sheep. Pokazujemy paluszkiem i wypowiadamy nazwę. Pozdrawiam!

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Witajcie! W tym tygodniu przypomnimy sobie nazwy części ciała. Zapraszam do zabawy.

Zajęcie II dla dzieci starszych:

Dla przypomnienia części ciała włączamy piosenkę z poprzednich zajęć. Zapraszamy do zabawy kogo się da, rodziców, rodzeństwo.

Teraz spróbujcie bez piosenki wskazać części ciała na sobie nawzajem.

Stańcie naprzeciwko siebie – mama mówi np. nose, a dziecko wskazuje nos u mamy. Potem zmiana – dziecko mówi np. head, a mama wskazuje głowę u dziecka.

Inny wariant zabawy to najpierw mama wskazuje u siebie lub u dziecka ramiona, a osoba naprzeciwko mówi ‚shoulders’.

Następnie proponuję grę memory Pobawcie się razem z rodzicem. Mama czyta nazwy, a dziecko odszukuje odpowiedni obrazek. Miłej zabawy!

Zajęcie II dla dzieci młodszych:

Przypomnijcie sobie piosenkę z poprzednich zajęć.

Jakie części ciała zostały wymienione w piosence? Pamiętacie? Powiedzcie je głośno.

Weźcie teraz postać, którą kolorowaliście. Wskażcie na niej jeszcze raz części ciała.

Które części ciała udało Wam się zapamiętać?

Rodzicu usiądź naprzeciwko dziecka i powiedz do niego np. nose, zadaniem dziecka jest wskazać nos u siebie. Podaj nazwy kilku innych części ciała.

Na zakończenie zabawy zaśpiewajcie jeszcze raz wspólnie piosenkę z poprzednich zajęć. Powodzenia!

Zajęcie I dla dzieci starszych:

Wysłuchajcie piosenki Parts of the body

Jakie części ciała pojawiły się w piosence?

head – głowa

shoulders – ramiona

knees – kolana

toes – palce u stóp

eyes – oczy

ears – uszy

mouth – buzia

nose – usta

Powtórzcie nazwy wskazując je na sobie.

Włączcie piosenkę jeszcze raz i spróbujcie wspólnie zaśpiewać.

A teraz spójrzcie do karty pracy poniżej i spróbujcie nazwać części ciała oznaczone cyferkami.

Body

Powodzenia!

Zajęcie I dla dzieci młodszych:

Dla młodszych dzieci proponuję taką samą piosenkę, ale w troszkę łatwiejszej odsłonie Parts of the body

Drodzy Rodzice powtórzcie wraz ze swoimi dziećmi nazwy części ciała, które pojawiły się w piosence.

head – głowa

shoulders – ramiona

knees – kolana

toes – palce u stóp

eyes – oczy

ears – uszy

mouth – usta

nose – nos

Jeśli macie drukarkę możecie wydrukować postać z karty pracy. Zadaniem dziecka jest pokolorowanie jej, a następnie spróbujcie razem na gotowej postaci wskazać części ciała z piosenki. Spróbujcie zapamiętać 4 dowolne nazwy.

Body

Powodzenia!

Zajęcie II dla dzieci starszych:

Zajęcie II:

Przypomnijcie sobie szybciutko jakie nazwy dzikich zwierząt sobie utrwalaliśmy.

Poniżej przedstawiam obrazki do wydrukowania razem z napisami. Jeśli nie macie drukarki spróbujcie narysować wybrane zwierzęta, a rodzice napiszą nazwy na osobnych kartkach. Następnie spróbujcie dopasować odpowiedni napis do obrazka.

Flashcards wild animals

Aby wysłuchać poprawnej wymowy przypominam, iż można skorzystać ze słownika on-line z wymową. Ja polecam https://dictionary.cambridge.org/pl/pronunciation/english/dictionary Spróbujcie wykonać zadanie 3 razy.

Następnie wysłuchajcie piosenki a song

Jakie zwierzęta pojawiły się w piosence? Spróbujcie je nazwać. Powodzenia!

Zajęcie II dzieci młodsze:

Zajęcie II:

Przypomnijcie sobie wraz z rodzicami nazwy zwierząt. To są: an elephant, a hippo, a giraffe, a lion.

Prawidłową wymowę możecie odsłuchać tutaj https://dictionary.cambridge.org/pl/pronunciation/english/dictionary

Następnie spójrzcie do obrazków poniżej i odszukajcie w nich, te o których mówiliśmy.

Flashcards wild animals

Jeśli macie drukarkę wydrukujcie je i starannie pokolorujcie, nie odcinajcie napisów. Jeśli nie macie drukarki wskażcie paluszkiem.

Na zakończenie posłuchajcie piosenki. Czy pojawiły się w niej nasze zwierzątka? Posłuchajcie. A song

Powodzenia!

Witam po Świętach i zapraszam do zabawy z językiem angielskim.

W tym tygodniu utrwalimy sobie nazwy zwierząt mieszkających w Afryce, bardzo daleko stąd. My możemy zobaczyć je jedynie w zoo.

Zajęcie I dla dzieci starszych: Zapraszam do obejrzenia:

Wild animals

Jakie zwierzęta pojawiły się w nagraniu? Oto one:

a tiger – tygrys

a monkey – małpa

a parrot – papuga

a tortoise – żółw

a crocodile – krokodyl

a snake – wąż

Spróbujcie powtórzyć powyższe nazwy. Czy wiecie jak poruszają się te zwierzątka? Pokażcie!

Do zabawy zaproście mamę, tatę lub rodzeństwo. Wy za pomocą ruchu przedstawiacie zwierzę, a pozostałe osoby odgadują, oczywiście po angielsku. Potem zmiana! W ten sposób utrwalicie sobie nazwy tych zwierząt. A poniżej proponuję grę słownikową, dzięki której utrwalcie wymowę niektórych zwierzątek. Zauważcie, że w tej grze jest ich trochę więcej, śmiało możecie je sobie też przypomnieć.

Play

Pozdrawiam!

Zajęcie I dla dzieci młodszych: Obejrzyjcie poniższe nagranie, pojawia się w nim dużo zwierzątek.

Wild animals

Spróbujecie zapamiętać kilka z nich? Będą to:

an elephant – słoń

a hippo – hipopotam

a giraffe – żyrafa

a lion – lew

Powtórzcie nazwy zwierzątek. A czy wiecie w jaki sposób te zwierzątka poruszają się? Spróbujcie pokazać. Do zabawy zapraszam rodziców i rodzeństwo, które musi odgadnąć jakie zwierzątko pokazujecie i nazwać je prawidłowo po angielsku. Potem zmiana. Miłej zabawy! Pozdrawiam!

Dzień dobry! Czy udało Wam się zapamiętać kilka słówek Wielkanocnych z języka angielskiego? 🙂

Zapraszam na kolejne zajęcie.

Zajęcie II: dzieci starsze

Posłuchajcie uważnie piosenki. O kim była piosenka? Spróbujcie nazwać to zwierzątko.

Easter song

Jakie inne słowa jeszcze pamiętacie związane z Wielkanocą? Powtórzcie je raz cicho, raz głośno.

Posłuchajcie piosenki jeszcze raz i spróbujcie wraz z zajączkiem wykonywać odpowiednie ruchy:

Easter Bunny, Easter Bunny hop, hop, hop (podskakujemy)

Easter Bunny, Easter Bunny stop, stop, stop (zatrzymujemy się)

Easter Bunny, Easter Bunny come with me (chodź ze mną – machamy ręką by kogoś przywołać)

Easter Bunny, Easter Bunny come and see. (chodź i zobacz – machamy ręką, następnie dłoń układamy nad oczami, by coś zobaczyć)

Jeśli macie wydrukowane obrazki z poprzednich zajęć przygotujcie je.

(są to: basket, bunny, chick, Easter eggs, lamb – takie, jakie pojawiały się w nagraniach i dodatkowo ‚spring’).

Spróbujcie wraz z Rodzicami dopasować napis do obrazka.

Następnie wskażcie każdy z nich i nazwijcie. Zbierzcie napisy i odłóżcie na bok.

Teraz odwróćcie pokolorowane obrazki obrazkiem do dołu i wymieszajcie. Odkrywajcie je i spróbujcie je nazwać jeszcze raz.

Dla chętnych proponuję grę na spostrzegawczość.

Gra

Pozdrawiam!

Zajęcie II: dzieci młodsze

Posłuchajcie uważnie piosenki. O kim była piosenka? Spróbujcie nazwać to zwierzątko.

Easter song

Jakie inne słowa jeszcze pamiętacie związane z Wielkanocą? Powtórzcie je raz cicho, raz głośno.

Posłuchajcie piosenki jeszcze raz i spróbujcie wraz z zajączkiem wykonywać odpowiednie ruchy:

Easter Bunny, Easter Bunny hop, hop, hop (podskakujemy)

Easter Bunny, Easter Bunny stop, stop, stop (zatrzymujemy się)

Easter Bunny, Easter Bunny come with me (chodź ze mną – machamy ręką by kogoś przywołać)

Easter Bunny, Easter Bunny come and see. (chodź i zobacz – machamy ręką, następnie dłoń układamy nad oczami, by coś zobaczyć)

Jeśli macie wydrukowane obrazki z poprzednich zajęć przygotujcie je.

(są to: basket, bunny, Easter eggs, lamb – takie, jakie pojawiały się w nagraniach)

Odwróćcie pokolorowane obrazki obrazkiem do dołu i wymieszajcie. Odkrywajcie je i spróbujcie je nazwać. Powtórzcie zabawę 3 razy.

Dla chętnych proponuję grę na spostrzegawczość.

Gra

Pozdrawiam!

Witajcie dzieci!

W tym tygodniu zapoznamy się ze słownictwem dotyczącym Świąt Wielkanocnych.

Dzieci starsze: Zajęcie I:

Zarówno dzieci starsze jak i młodsze zachęcam do obejrzenia krótkiego nagrania, w którym pojawią się obrazki i nazwy związane z Wielkanocą. Spróbujcie je powtórzyć za lektorką.

Easter vocabulary

Jak myślicie co oznacza słowo ‚Easter’?

Easter Bunny – Zajączek Wielkanocny

Easter Eggs – Jajka Wielkanocne (pisanki)

Easter Basket – Koszyczek Wielkanocny

Easter Lamb – Baranek Wielkanocny (owieczka)

Już wiecie? 🙂

Poniżej poznacie więcej określeń, zachęcam do obejrzenia.

Easter vocabulary.

Jakie inne słowa pojawiły się w nagraniu? Wymieńcie przynajmniej 3. Dla przykładu podaje takie:

chick – Easter chick – Kurczak Wielkanocny

grass – trawa

flower – kwiatek

W poniższym linku znajdziecie niektóre obrazki i nazwy, o których była mowa w nagraniu. Jeśli macie drukarkę możecie je wydrukować i ładnie pokolorować. Przydadzą się na kolejne zajęcia. Jeśli nie macie drukarki nic nie szkodzi, po prostu wskażcie paluszkiem i spróbujcie je nazwać.

Easter

Które z obrazków nie pojawiły się w żadnym nagraniu?

Oto one:

cake – ciastko

catkin – bazie

daffodil – narcyz

duckling – kaczątko

hen – kura

lily – lilia

spring – wiosna

Z powyższych odszukajcie obrazek ‚spring’ i również pokolorujcie.

Dodatkowo zachęcam do gry.

Game

Dzieci młodsze: Zajęcie I:

Zajęcie I:

Zarówno dzieci starsze jak i młodsze zachęcam do obejrzenia krótkiego nagrania, w którym pojawią się obrazki i nazwy związane z Wielkanocą. Spróbujcie je powtórzyć za lektorką.

Easter vocabulary

Jak myślicie co oznacza słowo ‚Easter’?

Easter Bunny – Zajączek Wielkanocny

Easter Eggs – Jajka Wielkanocne (pisanki)

Easter Basket – Koszyczek Wielkanocny

Easter Lamb – Baranek Wielkanocny (owieczka)

Już wiecie? 🙂

W poniższym linku znajdziecie niektóre obrazki i nazwy, o których była mowa w nagraniu. Jeśli macie drukarkę możecie je wydrukować i ładnie pokolorować. Przydadzą się na kolejne zajęcia. Jeśli nie macie drukarki nic nie szkodzi, po prostu wskażcie paluszkiem i spróbujcie je nazwać.

Easter

Dodatkowo zachęcam do gry.

Game

Pozdrawiam!

Dzieci starsze:

Mam nadzieję, że zapamiętaliście nazwy niektórych owoców. Dla przypomnienia taka zabawa:

rodzic mówi kolor np. purple (można wykorzystać wymowę z słownika, którego link znajdziecie w poprzednich zajęciach) – a dziecko podaje owoc w tym kolorze – a plum; rodzic mówi red – a dziecko an apple, a strawberry. Wykorzystajcie wszystkie możliwości, potem możecie zamienić się rolami..

To teraz przypomnijmy sobie liczenie do 20, oczywiście po angielsku. Pomoże Wam w tym to nagranie.

Let’s count

Myślę, że wszyscy sobie świetnie poradzili 🙂

Teraz spróbujcie sami.

Proponuję przypomnieć sobie nazwy warzyw 🙂 Zapraszam do gry, którą znajdziecie w linku podanym niżej. Przypomnijcie sobie nazwy 6 warzyw: marchewka, ogórek, pomidor, ziemniak, pietruszka, kapusta. Jeśli macie ochotę możecie więcej.

Vegetables

Jeżeli macie w domu takie warzywa śmiało wykorzystajcie je do zabawy.

a carrot – marchewka

a cucumber – ogórek

a tomato – pomidor

a potato – ziemniak

parsley – pietruszka

cabbage – kapusta

Ułóżcie je obok siebie, powtórzcie razem z rodzicami ich nazwy. Pomoże Wam w tym słownik z wymową, którego link znajdziecie w poprzednich zajęciach. Następnie pobawcie się w „What’s missing?” – co zniknęło. Możecie nawet ukryć więcej niż jedno warzywo.

Dzieci młodsze:

Mam nadzieję, że zapamiętaliście nazwy owoców. Dla przypomnienia taka zabawa:

rodzic mówi kolor np. red – a dziecko mówi apple. Wykorzystajcie wszystkie możliwości, potem możecie zamienić się rolami..

To teraz przypomnijmy sobie liczenie do 10, oczywiście po angielsku. Pomoże Wam w tym to nagranie.

One, two…

Myślę, że wszyscy sobie świetnie poradzili 🙂

Teraz spróbujcie sami.

Teraz proponuję przypomnieć sobie nazwy warzyw 🙂 Zapraszam do gry, którą znajdziecie w linku podanym niżej, przypomnijcie nazwy 4 warzyw – marchewka, ogórek, pomidor, ziemniak.

Vegetable game

Jeżeli macie w domu takie warzywa śmiało wykorzystajcie je do zabawy.

a carrot – marchewka

a cucumber – ogórek

a tomato – pomidor

a potato – ziemniak

Ułóżcie je obok siebie, powtórzcie razem z rodzicami ich nazwy. Pomoże Wam w tym słownik z wymową, którego link znajdziecie w poprzednich zajęciach. Następnie pobawcie się w „What’s missing?” – co zniknęło. Rodzic chowa warzywo, a dzieci zgadują po angielsku oczywiście, którego nie ma.

Bawcie się dobrze! Pozdrawiam, Pani Wiola.

Witajcie! Zapraszam na kolejną dawkę języka angielskiego 🙂

Coś dla starszych:

Obejrzyjcie wesołą piosenkę o owocach

Fruit

Jakie owoce pojawiły się w nagraniu? Wymieńcie kilka. Jeśli macie w domu takie owoce możecie je wykorzystać do dzisiejszej zabawy. Jeśli nie to spróbujcie je narysować na osobnych kartkach używając przy tym odpowiedniego koloru.

a banana – banan, a strawberry – truskawka, a pear – gruszka, an orange – pomarańcza, a lemon – cytryna, a plum – śliwka, an apple – jabłko

Ułóżcie owoce obok siebie i powtórzcie wraz z rodzicami ich nazwy. Link do słownika znajdziecie w poprzednich zajęciach.

Następnie spróbujcie określić ich kolory tworząc takie zdania:

A banana is yellow – banan jest żółty

A strawberry is red – truskawka jest czerwona

A pear is green – gruszka jest zielona

An orange is orange – pomarańcza jest pomarańczowa

A lemon is yellow – cytryna jest żółta

A plum is purple – śliwka jest fioletowa

An apple is red – jabłko jest czerwone

Miłej zabawy!

Coś dla młodszych:

Obejrzyjcie wesoły filmik z serii „Baby beetles – bananas”

Bananas

Jakie owoce pojawiły się w nagraniu? Jeśli macie w domu takie owoce możecie je wykorzystać do dzisiejszej zabawy. Jeśli nie to spróbujcie je narysować na osobnych kartkach używając przy tym odpowiedniego koloru.

an apple – jabłko, an orange – pomarańcza, a banana – banan, a pear – gruszka

Ułóżcie owoce obok siebie i powtórzcie wraz z rodzicami ich nazwy. Link do słownika znajdziecie w poprzednich zajęciach.

Następnie spróbujcie określić ich kolory tworząc pary wyrazowe:

banana – yellow – banan – żółty

pear – green (albo yellow) – gruszka – zielony (albo żółty)

orange – orange – pomarańcza – pomarańczowy

apple – red – jabłko – czerwony

Teraz poszukajcie wymienione owoce pod tym linkiem i przypomnijcie sobie ponownie ich nazwy. Chętne dzieci mogą sobie przypomnieć inne nazwy.

fruit

Powodzenia!

Witam Rodziców i Dzieci, mam nadzieję, że świetnie poradziliście sobie z poprzednimi zadaniami. Poniżej przedstawiam piosenkę, z którą z pewnością poradzą sobie i starsze i młodsze dzieci, więc do dzieła!

Hello hello can you…?

Włączcie nagranie jeszcze raz i sprawdźcie czy też potraficie wykonać ruchy pokazane w piosence, a nawet próbujcie wspólnie śpiewać.

Hello, hello.   pomachaj
Can you clap your hands? zaklaskaj
Can you stretch up high? rozciągnij się w górę
Can you touch your toes? dotknij palców u stóp
Can you turn around? obróć się
Can you say, „Hello”?

Hello, hello.
Can you stamp your feet? zatupaj
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, „Hello”?

Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?

Młodsze dzieci:

Następnie przygotuj klocki, kredki lub mazaki w kolorach z poprzednich zajęć. Pokazuj dziecku kredkę w danym kolorze i spróbujcie wspólnie nazwać kolor po angielsku, następnie zamień 2 kredki miejscami i odgadujcie wspólnie po angielsku co zmieniło miejsce. Teraz jeśli macie to znajdźcie w pokoju takie zabawki: a ball (piłka), a car (autko), a doll (lalka). Jeśli nie, to spróbujcie narysować na osobnych kartkach. Powtórzcie wraz z rodzicami każde słowo cicho, głośno następnie zmieńcie głos i powtórzcie kolejny raz wskazując na odpowiednią zabawkę lub obrazek. Ponadto zachęcam do odwiedzenia poniższych stron internetowych.

kolory 1 kolory 2

A dla starszych mam takie zadanie: Przygotuj klocki, kredki lub mazaki w kolorach z poprzednich zajęć, a dodatkowo fioletowy – purple, szary – grey, biały – white, zielony – green, czarny – black, różowy – pink, brązowy – brown, pomarańczowy – orange (wymowa w linku z poprzednich zajęć). Pokazuj dziecku kredkę w danym kolorze i spróbujcie wspólnie nazwać kolor po angielsku, następnie zamień 2 kredki miejscami i odgadujcie wspólnie po angielsku co zmieniło miejsce. Teraz jeśli macie to znajdźcie w pokoju takie zabawki: a ball (piłka), a car (autko), a doll (lalka), a block (klocek), a teddy bear (miś), a train (pociąg), a balloon (balon). Słówek trochę więcej niż u młodszych dzieci, ale z pewnością sobie poradzicie. Jeśli nie macie wymienionych zabawek w domu, to spróbujcie narysować je na osobnych kartkach. Powtórzcie wraz z rodzicami każde słowo cicho, głośno następnie zmieńcie głos i powtórzcie kolejny raz wskazując na odpowiednią zabawkę lub obrazek. Ponadto zachęcam do odwiedzenia poniższych stron internetowych.

kolory zabawki

W przyszłym tygodniu kolejna porcja języka angielskiego. Bawcie się dobrze, pozdrawiam, Pani Wiola

Drodzy Rodzice!

Zapraszam serdecznie do utrwalania wraz z dzieckiem materiału z języka angielskiego w domu. Propozycje gier i zabaw będą dotyczyły słownictwa, z którym dziecko zapoznawało się w trakcie zajęć w przedszkolu podczas trwania roku szkolnego.

Zajęcia odbywały się dwa razy w tygodniu, dlatego przedstawione zamierzenia również będą pojawiały się z tą samą częstotliwością. Pozdrawiam! I życzę miłej zabawy z angielskim!

Pani Wiola

Coś dla starszych:

Na początek proponuję obejrzeć wraz z dzieckiem krótki film z serii Tom and Keri pt. „Red ball”.

https://www.youtube.com/watch?v=4Ogr2HYMUFk

Następnie przetnij kartkę A4 na 3 części. Na każdej z nich dziecko narysuje piłkę w kolorach przedstawionych w bajce (red ball – czerwona piłka, blue ball – niebieska piłka, yellow ball – żółta piłka). Prawidłową wymowę poszczególnych słów można znaleźć pod tym linkiem https://dictionary.cambridge.org/pl/dictionary/english

Teraz pobawcie się z obrazkami narysowanymi przez dziecko np. rodzic wskazuje obrazek dziecko nazywa po angielsku, następnie zmiana – dziecko wskazuje, a rodzic nazywa (można specjalnie nazwać błędnie, by sprawdzić czy dziecko poprawi;)). Kolejna zabawa to rodzic chowa obrazek dziecko zgaduje po angielsku czego brakuje, a następnie zmiana.

Coś dla młodszych:

Obejrzyj wraz z dzieckiem krótki film z serii Baby Beetles pt. „Sun”.

https://www.youtube.com/watch?v=FebfJ8FlUGA

Przetnij kartkę A4 na 4 części. Na każdej z nich dziecko narysuje koło w kolorze żółtym (yellow) z piosenki, dodatkowo czerwone (red), niebieskie (blue) i zielone (green). Prawidłową wymowę poszczególnych słów można znaleźć pod tym linkiem

https://dictionary.cambridge.org/pl/dictionary/english

Teraz pobawcie się z obrazkami narysowanymi przez dziecko np. rodzic wskazuje obrazek dziecko nazywa po angielsku, następnie zmiana – dziecko wskazuje, a rodzic nazywa (można specjalnie nazwać błędnie, by sprawdzić czy dziecko poprawi;)). Kolejna zabawa to rodzic chowa obrazek dziecko zgaduje po angielsku czego brakuje, a następnie zmiana.

Kolejna propozycja za kilka dni, bawcie się dobrze!