ŻABKI

Domowe Przedszkole

Dzień dobry kochane dzieciaczki, witamy Was ponownie w Domowym Przedszkolu, przez kilka kolejnych dni będziemy mogli się kontaktować ze sobą tylko elektronicznie. Ale nie martwcie się niedługo znowu się zobaczymy. Życzymy Wam i Waszym rodzinom dużo zdrówka i uśmiechu – pani Marta, Dorota i Małgosia

Zadania na poniedziałek 19.10.2020

W pliku znajdują się zadania na poniedziałek.

Do zobaczenia jutro rano w przedszkolu …p. Dorota

Zadanie dodatkowe zbuduj z klocków literę T. Poproś Rodziców o wysłanie zdjęcia do nas drogą mailową

Zadanie na piątek 16.10.2020

  1. Demonstracja sposobu pisania cyfry 4.

Rodzic pokazuje sposób pisania cyfry 4. Dzieci mówią do czego cyfra 4 jest podobna. Następnie piszą cyfrę 4 palcem w powietrzu, na dywa­nie, na plecach rodzica.

Rodzic przygotowuje kartkę A4 z napisaną cyfrą 4. Zadaniem dziecka jest stworzyć z tej cyfry obrazek. Zdjęcie pracy prosimy wysłać na adres mailowy żabek zabkip10@interia.pl

2. Przedstawienie liczby 4 w aspekcie kardynalnym

Środki dydaktyczne: sylwety 4 kotów, sylwety 4 my­szek (odręcznie narysowane przez rodzica lub dziecko)

„Koty” – słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.

Cztery koty myszki łapały,

Trzy były duże, a jeden mały.

Cztery koty sprytne są,

Wszystkie myszki złapać chcą.

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza.

  • Kto jest bohaterem wiersza?
  • Co robiły koty?
  • Ile było kotów?
  • Czy wszystkie koty były jednakowej wielkości?
  • Jakie były koty?
  • Ile myszek chciały złapać?
  • Ile łapek ma każdy kotek?
  • Gdyby każdy kot złapał jedną myszkę, to ile myszek miałyby koty? (połącze­nie w pary kotów z myszami).

Dzieci przeliczają wszystkie koty, klaszczą 4 razy w dłonie, tupią prawą nogą 4 razy, tupią lewą nogą 4 razy

3. Przedstawienie liczby 4 w aspekcie porządkowym.

„Co robią koty?” – słuchanie wiersza A. Olędzkiej.

Pierwszy kotek włazi na płotek.

Kotek drugi myszki gubi.

Kotek trzeci lubi dzieci.

Kotek czwarty jest uparty.

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza.

  • Który kotek właził na płot?
  • Który kotek gubił myszki?
  • Który kotek lubi dzieci?
  • Który kotek jest uparty?

Dzieci przeliczają wszystkie koty używając liczebników porządkowych.

4. Na koniec mam dla was propozycję gimnastyki. Podczas ćwiczeń rodzic powinien asystować dziecku, kontrolując bezpieczeństwo oraz poprawność wykonywanych ćwiczeń.

Forma: Ćwiczenia kształtujące tułów.

Przybory: paczka chusteczek higienicznych

Dzieci biorą 1 paczkę chusteczek higienicznych, następnie wykonują ćwiczenia:

  • rozkrok obunóż, ramiona w bok, w prawej dłoni chusteczki

na 1 – wznos ramion bokiem w górę z jednoczesnym przełożeniem chus­teczek z prawej dłoni do lewej,

na 2 – opust ramion w boki przekazanie chusteczek lewą ręką w dłoń prawo osoby stojącej obok. Powtarzamy 8 razy, a następnie zmieniamy kieru­nek przekazywania chusteczek,

  • rozkrok obunóż, przekładamy chusteczki z ręki do ręki z przodu i z tył na wysokości bioder, powtarzamy po 8 razy. Następnie zmieniamy kierunek prze­kazywania chusteczek.
  • Rodzic ustawia się za dzieckiem, dziecko  trzyma chusteczki  w dłoniach,

na 1 – skłon tułowie w przód z jednoczesnym położeniem chusteczek jak najdalej między nogami kierunku rodzica stojącego z tyłu, na 2 – zabieramy chusteczki i wy­konujemy wyprost tułowia, ćwiczenie powtarzamy 6 razy.

  • leżenie przodem, ręce na karku, czoło oparte na paczce chusteczek, na ha­sło „pokaż łokcie” dzieci unoszą łokcie w górę, na hasło „schowaj łokcie” opuszczają łokcie na podłogę i odpoczywają
  • dzieci siadają w siadzie o nogach ugiętych, przed stopami leżą chusteczki, palce stóp oparte są na chusteczkach,

rysujemy kółka na podłodze stopami 6 powtórzeń w prawą stronę, 6 w lewą

przesuwamy stopami chusteczki najpierw w prawą stronę i pobieramy chus­teczki z lewej strony, ćwiczenie powtarzamy 6 razy i zmieniamy kierunek prze­kazywania chusteczek,

  • Ćwiczenie oddechowe:

W marszu po obwodzie koła wykonujemy wdech z jednoczesnym wznosem ra­mion bokiem w górę i wydech z jednoczesnym opustem ramion bokiem w dół, powtarzamy 6 razy.

15 października obchodzimy Światowy Dzień Mycia Rąk. Z tej okazji mam dla was piosenkę (źródło: Miesięcznik Bliżej Przedszkola)

Moda na czyste rączki!

🔴 Pamiętacie? Jutro Światowy Dzień Mycia Rąk – dobrze rozpocząć go od piosenki „Moda na czyste rączki!” Plakat z obrazkową instrukcją mycia rąk dołączyliśmy do BLIŻEJ PRZEDSZKOLA z materiałami na różne okazje (numer 7-8) 👍🖐Poznaj bliżej propozycje zabaw i aktywności do wykorzystania w ciągu całego roku ⤵https://bit.ly/2Dd5qVQℹ Wyjątkowe wydanie, które ukazuje się tylko raz w roku ❤▶ Animacja dostępna również na naszym kanale ▶YouTube ⤵https://bit.ly/2X3BTFD

Opublikowany przez BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – wychowanie i edukacja Środa, 14 października 2020

Drodzy Rodzice ! Materiały do logopedii znajdziecie w zakładce Dzieci się nudzą – Zabawy logopedyczne. Będą to ćwiczenia i zadania dla dzieci uczestniczących w grupowej terapii logopedycznej. Do zobaczenia wkrótce w Przedszkolu. – p. Dorota

Konkurs na projekt lizaka!

Chętne dzieci zapraszam do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie plastycznym „Mój wymarzony Lizak”. Projekt lizaka należy przynieść po powrocie do zajęć stacjonarnych. Najlepsze prace zostaną zakwalifikowane do wysłania do organizatora Konkursu czyli Muzeum LIZAKA.

Praca może być wykonana w dowolnej technice płaskiej – rysowanie, malowanie, wyklejanie (z wyjątkiem technik nietrwałych oraz komputerowych i przestrzennych) w formacie A4.

Rodzice dzieci zakwalifikowanych do wysłania prac, zostaną poproszeni o podpisanie zgody na wysyłkę. Pozostałe dzieci dostaną słodki upominek !

Zachęcam do udziału u wymyślania słodkich lizaków! p.Dorota

Zadanie na czwartek 15.10.2020.

Ilustracja do opowiadania dla dzieci: Co widzisz na obrazku?

Zadania są w pliku:

Piosenka o listonoszu do zabawy i śpiewania:

Dla chętnych – obrazek do pokolorowania, memory z listonoszem , atrybuty listonosza do ćwiczeń słuchu fonematycznego – do wyodrębniania pierwszej i ostatniej głoski

Kartki do zabawy ruchowej – do samodzielnego wydruku:

Zadanie na środę 14.10.2020

  1. „Urodzinowe życzenia” – słuchanie opowiadania B. Koronkiewicz. (źródło: Wydawnictwo Podręcznikarnia, „Razem uczymy się”)

Pewnego dnia, kiedy Zosia wracała z mamą ze szkoły i przechodziły obok pocz­ty, mama powiedziała:

Wiesz Zosiu, za kilka dni będą urodziny cioci Kasi. Pomyślałam sobie, że sko­ro już umiesz pisać, to mogłabyś zrobić cioci niespodziankę i wysłać jej kartkę z życzeniami.

A nie możemy zadzwonić do cioci, tak jak rok temu? – spytała Zosia.

Możemy, ale wtedy ciocia nie zobaczy, że umiesz już pisać.

To może pozwolisz mi napisać życzenia na twoim telefonie, chętnie napiszę sms-a – zaproponowała Zosia i już się cieszyła, że przy okazji trochę pobawi się telefonem mamy. Ale mamie ten pomysł nie bardzo się spodobał:

Myślę, córciu, że sms-y są dobre na inne okazje. Są to krótkie wiadomości, które szybko chcesz komuś przekazać i na pewno jest to forma bardzo przydat­na oraz miła. Ale sms-em nie pokażesz cioci, jak ładnie piszesz. A na kartce możesz jeszcze coś narysować, na przykład kwiatki.

I kotka, bo ciocia przecież bardzo lubi kotki – podchwyciła pomysł Zosia.

Świetnie – ucieszyła się mama.

Po obiedzie Zosia narysowała piękną kartkę dla cioci. Był tam wazon z kwiata­mi, pudełko zawiązane wstążeczką i szary kotek, którego aż chciało się pogła­skać. A obok życzenia: ,,Kochanej Cioci z okazji urodzin zdrowia, uśmiechu i wszystkiego najlepszego życzy Zosia”. Mama pomogła Zosi włożyć kartkę do koperty i pokazała, jak zakleić kopertę.

Następnego dnia, wracając ze szkoły Zosia z mamą zaszły na pocztę, kupiły znaczek, który Zosia nakleiła na kopertę, a następnie dziewczynka wrzuciła list do skrzynki pocztowej.

Za kilka dni zadzwoniła ciocia Kasia i poprosiła Zosię do telefonu.

Zosieńko – zawołała uradowanym głosem – ależ zrobiłaś mi niespodziankę! Dzisiaj pan listonosz przyniósł mi najwspanialszy prezent urodzinowy. Nie wie­działam, że umiesz tak ładnie pisać i rysować. Od razu widać, że chodzisz już do szkoły i jestem pewna, że dobrze się uczysz. Bardzo Ci dziękuję. Twoją kartkę postawiłam na biurku i będę codziennie na nią patrzeć. Mojemu kotkowi też się podoba…

Zosia porozmawiała jeszcze trochę z ciocią, a kiedy już odłożyła słuchawkę, powiedziała do mamy:

Miałaś rację, mamusiu, sms-a ciocia by nie mogła postawić na biurku.

2. Rozmowa w oparciu o tekst.

  • Obok jakiego budynku przechodziła Zosia wracając z mamą ze szkoły?
  • czym poinformowała Zosię mama i co jej zaproponowała?
  • Jaki pomysł miała Zosia?
  • Co Zosia zrobiła po obiedzie?
  • Co Zosia narysowała na kartce dla cioci?
  • Co Zosia zrobiła z kartką urodzinową dla cioci?
  • Kto przyniósł cioci kartkę od Zosi?
  • W jaki sposób ciocia skontaktowała się z Zosią, aby podziękować jej za kartkę urodzinową?
  • Co ciocia zrobiła z kartką od Zosi?

3. Sposoby przekazywania informacji – swobodne wypowiedzi dzieci.

Dzieci wypowiadają się na temat dawnych i współczesnych sposobów przekazy­wania informacji.

Dawne sposoby – sygnały dymne, przesyłki przewożono dyliżansem, kurier ja­dący konno doręczał listy, listy przenosiły gołębie pocztowe, wiadomość prze­kazywano telegrafem, używano telefonu.

Współczesne sposoby przekazywania informacji – listy przewożone są samo­chodami, pociągami, samolotami, ludzie korzystają z telefonów komórkowych, piszą sms-y, wysyłają maile, komunikator internetowy.

4. Droga listu – układanie historyjki. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania obrazka – nic nie szkodzi. Dziecko może oglądając obrazki opowiedzieć ich kolejność.

Pozdrawiam Was serdecznie p.Marta

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną i wprowadzeniem na terenie całego kraju strefy żółtej wycieczka do Mikołowa została ODWOŁANA.

Bezpieczny Dzień Komputera – prezentacja dla Rodziców:

Piosenka o myciu rąk https://www.facebook.com/163763616822/posts/10158963868136823/

Nasza grupa bierze udział w ogólnopolskim programie „Z kulturą mi do twarzy”

Nauka przez zabawę – uczymy się samogłosek A, a, O, o, I, i, E, e….

Jesienna nauka samogłosek z kasztanami
Uczę się bawiąc i bawię się ucząc…. kasztany i samogłoski ….
Żabki w SDS – Sali Doświadczania Świata
Zabawa w SDS
Zabawy światłem – SDS

Serdecznie zapraszamy na zebranie rodziców, które odbędzie się 05.10.2020 o godz. 16.00. Na zebraniu zostaną przedstawione wyniki obserwacji wstępnej.
W związku z aktualną sytuacją epidemiczną bardzo prosimy o zachowanie reżimu sanitarnego i o wejście na teren przedszkola w maseczce oraz dezynfekcję dłoni. 

Z uwagi na obowiązujące obostrzenia prosimy również, aby na spotkanie nie przyprowadzać dzieci. Obecny może być tylko jeden  rodzic/opiekun.

Jesienny spacer po Tychach :

dav
Spacer po Tychach

Zajęcia z Ozobotami w ramach programu „Przedszkolak koduje w świecie wartości”:

Rysowanie drogi dla Ozobota
kodowanie zachowań Ozobota
Kodowanie drogi Ozobota

Zabawy i nauka z „Magicznym Dywanem” – ulubiona rozrywka dzieci z grupy „Żabki”

Relaks z wodą – Magiczny Dywan
Balony – Magiczny Dywan
Znajdź jeża – Magiczny Dywan
Zabawy ruchowe na hollu
Zabawy „Żabek” na hollu

W zdrowym ciele zdrowy duch – Żabki i zajęcia ruchowe

Pierwsze kroki z kodowaniem, w roli głównej ozoboty

Witamy w nowym roku szkolnym 2020/2021. Zapraszamy na zebranie 3 września 2020r. na godz. 16.30. Wychowawcy grupy Żabki